ایران–قاچاق مواد مخدر با کدامین ارگان حکومتی ؟

 

کشف محموله ۲۷۰ کیلو هروئین صادراتی از دیکتاتوری ولی‌فقیه به قلب اروپا اکنون این سؤال منطقی را در رسانه‌های بین‌الملل مطرح ساخته است که به‌واقع کدامین دستان آلوده و یا باندهای مافیایی در درون رژیم آخوندی ، در پشت چنین محموله بزرگی قراردادند؟

واقعیت در ایران آخوند زده این است که اساساً هرگونه انتقال و یا صادرات کالا از بنادر کشور که تماماً بخشی از تیول سپاه پاسداران می‌باشند، به‌هیچ‌وجه خود به خودی و بدون هرگونه کنترل امنیتی صورت نمی‌گیرد، بلکه برای اجازه خروج، آن‌هم در شرایطی که آخوند روحانی از آن با “شرایط جنگی" نام می‌برد ، نیازمند به “تجسس و بازرسی‌های اطلاعاتی" از سوی ارگان‌های سرکوبگر رژیم می‌باشند.

بر این اساس می‌توان به این نتیجه منطقی رسید که حرکت هر کشتی مملو از بار از بنادر اصلی ایران مانند بندرعباس، پس از کنترل دقیق محموله ، خدمه، هدف و موضوع مراسله صورت می‌گیرد.

 

ابعاد این خبر که در بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی انعکاس یافته ، به‌قدری گسترده بود که حتی صدای خبرگزاری سپاه پاسداران، موسوم به فارس (۱۹ آبان ۱۳۹۷) را نیز درآورده است.

این ارگان سپاه ضمن مخدوش نمودن اصل خبر، از کشف محموله با عناوینی مانند “ادعا" نام‌برده است، که خود ادله‌ای بر پنهان‌کاری‌های رژیم درزمینهٔ “تولید و توزیع مواد مخدر" نه‌تنها در ایران، بلکه فراتر از آن در منطقه و کشورهای اروپایی دارد.

 گزارش فوق ادامه می‌دهد: «این محموله ۲۷۰ کیلویی هروئین دریکی از کانتینرهای کشتی‌ای جاسازی‌شده بود که از بندرعباس در ایران بارگیری کرده و در مسیر خود پیش از رسیدن به بندر جنوا ایتالیا در هامبورگ آلمان و والنسیای اسپانیا توقف کرده بود».

 

همچنین لازم به یادآوری است ک دوایر سه کشور نامبرده تاکنون از دادن اطلاعات بیشتر در این رابطه خودداری کرده‌اند، اما از گذشته‌های نه‌چندان دور می‌دانیم که “قاچاق مواد مخدر" همواره یکی از منابع کسب درآمد برای دیکتاتوری خامنه‌ای، به‌ویژه در شرایط اکنون‌که رژیم با تحریم‌های گسترده نفتی و مالی روبرو شده، بوده است.

وجود شبکه‌های بزرگ مافیایی و یا نقش جریانات دست‌نشانده رژیم مانند حزب الشیخان در قاچاق بین‌المللی هموار در صدر اخبار مربوطه قرار داشته است.

در این رابطه پیش‌تر سایت رادیو بین‌المللی فرانسه ( ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱) در گزارشی ازجمله تأکید کرده بود: «قاچاق مواد مخدر به نوشته تایمز سالانه میلیاردها دلار نصیب سپاه پاسداران ایران می‌کند که هم‌اکنون هم انحصار قاچاق مواد مخدر در ایران را در دست گرفته است و هم با شبکه‌های تبهکار در جهان ارتباط دارد. مقامات پیشین جمهوری اسلامی ایران به نشریه تایمز گفته‌اند که یکی از انگیزه‌های سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر ضربه زدن به کشورهای غربی است». 

همچنین پاسدار محسن رضایی که اکنون جامه “دبیر مجمع تشخیص مصلحت" در نظام آخوندی را به تن کرده، در یک نوار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی ( ۱۹اوت ۲۰۱۸) ، از نقش دولت آخوندی در قاچاق مواد مخدر پرده برداشته بود. وی در این سخنان ازجمله اعتراف کرده است: «جلوگیری از وارد شدن مواد مخدر از مرزها کار ساده‌ای است و قاچاق مواد مخدر به این دلیل تا به اکنون ادامه داشته که خود دولت در آن نقش دارد».