ایران- دلار ابزاری برای سود جویی رژیم از مردم

 

بحران نوسان قیمت ارزهای خارجی و سکه طلا که به خالی شدن صندوق مالی بخش های بزرگی از مردم راه برده است، به یقین ماحصل سیاست های پشت پرده، باند بازی و مدیریت عامدانه دولت آخوند روحانی می باشد.

بر این اساس شاهد هستیم که حکومت در چندین اقدام تورم‌زا ضمن بازی با “عرضه و تقاضا" و دست‌کاری‌های عامدانه در ورود و خروج حجم ارزهای خارجی به بازار و به‌ویژه دلار آمریکا، یک‌شبه به میلیاردها تومان درآمد حاصله در این روند مخرب دست‌یافت.
سوءاستفاده بانک مرکزی به فرموده دولت آخوند روحانی از شوک تحریم‌ها و تحریک احساسات مردم و به‌تبع آن کشاندن بسیاری به بازار ارز، در هراس از حفظ و تضمین آخرین موجودی‌های خود، تنها گوشه‌ای از این سیاست نمایشی و مخرب رژیم را به نمایش می‌گذارد.

یک گزارش حکومتی به مدیریت کردن بازار ارز از سوی حکومت، اعتراف کرد: « به گفته فعالان، مهم‌ترین عاملی که منجر به کاهش نوسان در بازار دلار شد، تاکتیک جدید بازار ساز بود. به باور برخی از فعالان، روز گذشته، یکی از صرافی‌های بزرگ دولتی که در ماه‌های اخیر از طریق قیمت‌های تعیین‌شده خود نقش مهمی در انتظارات بازیگران ارزی دارد؛ قیمت دلار را پایین‌تر از ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان نبرد». ( سایت حکومتی دنیای اقتصاد ۲۷ آبان ۱۳۹۷)

بر این اساس شاهد هستیم که حکومت در راستای سیاست "امید درمانی" با پمپاژ ارزهای خارجی به‌ویژه دلار، جلوگیری از التهابات بازاری و همچنین با متوقف نمودن بخش بزرگی از ارائه ارزهای خدماتی، بازرگانی، دانشجویی و درمانی و همچنین اعمال سیاست برای تعیین قیمت، به‌طور تصنعی بر بحران افت ارزش پول ملی خاک پاشیده است.

همچنین دستگیری و اعدام چند دلال ارز که طی سالیان اخیر در سایه باندهای حکومتی رشد و فعالیت می‌کردند و یا تهدید کسبه و ارزفروشان به اعدام و حبس‌های طویل‌المدت از سوی نمایندگان خامنه‌ای در نمایش‌های جمعه، تماماً برای سرپوش گذاشتن بر عمق بحران، سوء مدیریت ، فساد و تبعات سیاست‌های مخرب رژیم آخوندی می‌باشند.

پیش‌تر نیز رئیس دفتر آخوند روحانی گوشه‌هایی از مدیریت حکومت برای انحراف افکار عمومی و شوک ناشی از تحریم‌ها با کنترل بازار ارز را برملا کرده بود. وی در این رابطه اعتراف کرده است: “ما تدبیری کردیم و هر آنچه قرار بود در ۱۳ آبان به بعد اتفاق بیفتد، تمهیداتش را فراهم کردیم». ( سایت حکومتی اقتصاد آنلاین ۷ آبان ۱۳۹۷)
وی در ادامه به طرح خامنه‌ای زهر خورده در این رابطه اشاره‌کرده و می‌افزاید: « با ابتکار مقام معظم رهبری، جلسه سران سه قوه برای رسیدگی به مسائل اقتصادی تشکیل می‌شود که درواقع یک ستاد فرماندهی است تا ما بتوانیم مقابل تحریم‌ها مقاومت کنیم».