ایران:‌ بحران غیرقابل‌بازگشت اعتیاد در رژیم آخوندی

بروز آسیب‌های شدید اجتماعی در دیکتاتوری ولی‌فقیه که به‌یقین ماحصل سیاست‌های مخرب حکومت می‌باشد، اکنون به گفته کارشناسان مسائل اجتماعی به روندی غیرقابل‌بازگشت رسیده است.

بر این منطق شاهد هستیم که به‌موازات رشد فقر و فلاکت،پدیده‌هایی مانند اعتیاد به مواد مخدر و یا به الکل که رژیم عامدانه تلاش دارد بر آن‌ها خاک بپاشد،به درون مدارس کشور نیز رسیده است.
در رابطه با آمار مربوط به معتادین به مواد مخدر در ایران آخوند زده،حکومت عامدانه آمار و ارقام مختلفی ارائه داده است . آنچه که مسلم است،ابعاد این فاجعه اجتماعی بسیار وخیم است و سخن ازرقمی میان 2 الی 5 میلیون نفر از آحاد جامعه دارد که یا به‌طور مستقیم با پدیده شوم اعتیاد دست‌به‌گریبان هستند و یا به‌طور مجازی و به دلیل داشتن فرد معتاد در میان خانواده خود.

پیش‌تر نیز یک گزارش بین‌المللی از رشد دو برابری نرخ معتادین طی کمتر از یک دهه در ایران خبر داده بود. بنابراین گزارش: “نزدیک به سه میلیون نفر مصرف‌کننده "مستمر" مواد مخدر در ایران هستند. این آمار بیش از دو برابر شمار معتادان در سال ۹۰ است. هشت درصد مصرف‌کنندگان مواد مخدر در ایران از شیشه استفاده می‌کنند». ( سایت دویچه وله 26 مارس 2018)

همچنین یک گزارش حکومتی با اعتراف به رشد اعتیاد درزمینه های مختلف که اکنون به مدارس و دانشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی کشور نیز رسیده است، می‌نویسد: “آیا خبردارید ایران یکی از کشورهایی است که بالاترین مصرف سرانه مشروبات الکلی را دارد؟ آیا می‌دانید این‌همه مشروب الکلی از کجا تأمین می‌شود؟ فقط کافی ست تلفن کنید و برایتان بیاورند درب خانه. آیا می‌دانید این مشروبات الکلی خارجی، در این حجم زیاد چگونه وارد ایران می‌شود؟».( سایت حکومتی عصر ایران 5 آذر 1397)

واقعیت در لابه‌لای این جملات به معنای وجود یک شبکه گسترده از باندهای مافیایی وابسته به رژیم و یا سپاه پاسداران می‌باشد که تمامی دروازه‌ها و بنادر کشور برای واردات قاچاق بروی آنان باز می‌باشد. این وضعیت در حالی است که دیکتاتوری خامنه‌ای در لوای مبارزه با قاچاق مواد مخدر سالیانه صدها میلیون دلار کمک مالی از صندوق سازمان ملل دریافت می‌کند.

همچنین موضوع قاچاق تنها به مواد الکلی منتهی نمی‌شود بلکه وضعیت درزمینهٔ مواد مخدر بسیار وحشتناک‌تر می‌باشد.وجود شبکه‌های قاچاق سپاه پاسداران در ایران که گوشه‌هایی از آن را جامعه بین‌المللی طی هفته گذشته و با کشف و ضبط صدها کیلو مواد مخدر در بندر جنوا در ایتالیا به عینه رؤیت نمود،به‌یقین بخش کوچکی از قاچاق سازمان داده‌شده حکومتی می‌باشد. همچنین کمتر هفته یا ماهی نیست که دوایر بین‌المللی از کشف محموله‌های بزرگ مواد مخدر و یا لابراتوارهای متعلق به حزب الشیطان در کشورهای مختلف خبر ندهند.
برای نمونه در تاریخ 18 نوامبر 2018 شبکه تلویزیونی اسکای نیوز از کشف محموله‌های بزرگی از مواد مخدر شامل کریستال، حشیش و قرص‌های ترامادول از سوی سپاه پاسداران،حزب الشیطان و عصائب به عراق خبرداده بود.

همچنین این گزارش حکومتی در ادامه با اذعان به ابعاد وخیم اعتیاد در مدارس و به نقل از یک بازیگر سینما می افزاید: «آیا می دانید مصرف سرانه مخدرهای طبیعی و شیمیایی آنقدر بالاست که حتی به دبستان‌ها هم رسیده است؟ آیا می‌دانید این‌همه مواد مخدر از کجا تأمین می‌شود؟ آیا به نظر شما مصرف مواد مخدر مثل شیشه و هرویین و گل و ال اس دی و...خانمان براندازترند یا مشروبات الکلی؟».