برجام - نخ نبات برای حیات رژیم آخوندی

 

تازه ترین گفتگوی رئیس حکومتی در سازمان انرژی اتمی ایران با یک رسانه خارجی، از بسیاری جهات قابل توجه می باشد ، بویژه آن بخش هایی که وی ناخواسته ، نه تنها به وجود تابوتی بنام”برجام" اعتراف ، بلکه فراتر از آن وجود و ادامه همین وضیعت بسیار متزلزل را برای دیکتاتوری خامنه ای امری حیاتی تلقی می نماید.

علی اکبر صالحی در این مصاحبه از جمله بر وجود بن بستی مرگبار برای رژیم آخوندی تصریح کرده و می گوید: « قطعا اگر بتوانیم در این معرکه برجام را نجات بدهیم، این مساله می‌تواند زمینه‌ساز گسترش تعاملات ما با اتحادیه اروپا در ابعاد دیگر مانند اقتصادی، فرهنگی و علمی شود. ما فعلا در گردنه‌ای به نام گردنه ترامپ گیر کرده‌ایم. باید از این گردنه عبور کنیم. این گردنه فقط برای ما نیست. گردنه‌ای است که برای اتحادیه اروپا هم وجود دارد». ( سایت یورو نیوز ۲۷ نوامبر ۲۰۱۸)

از فردای خروج ایالات‌متحده از توافق‌نامه اتمی که به راه افتادن سیل عظیمی از تحریم‌ها علیه مطامع و سیاست‌های راهبردی رژیم آخوندی درزمینهٔ اتمی، موشکی، منطقه‌ای، تروریسم، حقوق بشر و یا صدور بنیادگرایی راه برده است، حکومت آخوندی بی دنده و ترمز بروی کارتی بنام “اتحادیه اروپا" سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده است.
بر این منطق دیکتاتوری خامنه‌ای تلاش بی‌نتیجه‌ای داشته تا با ایجاد شکاف میان این اتحادیه و ایالات‌متحده، به‌مثابه بزرگ‌ترین شریک تجاری، سیاسی و اقتصادی آن، سیاست‌های مخرب خود را در چارچوب برجام همچنان به‌پیش ببرد.

استفاده ابزاری از اتحادیه اروپا تحت نام برجام با درخواست گرفتن تضمین‌های بانکی، مالی یا صادرات نفت طی چند ماه گذشته با شکست سنگینی از سوی کشورهای عضو اروپایی روبرو شده است. زیرا این اتحادیه به‌خوبی نه‌تنها از مطامع و اهداف پشت پرده رژیم آخوندی، بلکه فراتر از آن به‌خوبی به نیاز رژیم برای حفظ برجام از طریق اروپا اطلاع دقیق دارد.


دلایل شکست سیاست‌های رژیم برای ایجاد شقه میان دو قاره در یک نمونه آن، همان متوقف شدن و بی‌نتیجه ماندن راه‌کار ویژه اتحادیه اروپا برای دادن هرگونه تضمین به رژیم آخوندی می‌باشد. همچنین خروج بیش از ۱۰۰ شرکت و یا غول بزرگ اروپایی از بازار به‌شدت ضربه خورده اقتصادی، تجارت و یا نفتی ایران نیز اکنون به‌مانند “قوزی بالای قوز" برای خامنه‌ای تبدیل‌شده است.

فرستاده دیکتاتوری مذهبی به بروکسل در این مصاحبه سپس به انزوای بین‌المللی و منطقه‌ای رژیم اعتراف کرده و ادامه می‌دهد: «آن‌ها هر چه دلشان می‌خواهد علیه ایران می‌گویند، هر اقدامی که دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند جلوی اقتصاد ما را می‌گیرند. هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند و چون مالک رسانه‌های بزرگ جهان هستند می‌توانند افکار عمومی را در جهت منویات خودشان برای مدتی شکل دهند.
به‌نوعی در دنیا جا می‌اندازند که آن‌ها صاحب حق هستند و هر تصمیمی علیه ایران می‌گیرند، این تصمیم توجیه‌پذیر است، ولی ایران اجازه ندارد واکنش متقابل نشان دهد».

این سخنان وجود همان بن‌بست رژیم درزمینهٔ خروج از برجام می‌باشد ، زیرا به‌مجرد چنین اقدامی از سوی خامنه‌ای، پرونده اتمی رژیم در شورای امنیت ملل متحد بازشده و سپس به تحریم‌های جدید، تمامی تحریم‌های قبلی نیز اضافه خواهند شد.

همچنین در ورای این واقعیات و چنین آه ناله سردادن‌ها و ریختن اشک تمساح برای مردم به‌جان‌آمده ایران از یوغ و ستم آخوندی، صالحی در پایان و به نیابت از خامنه‌ای نتوانست اهداف و نیات پلید و شرورانه رژیم آخوندی به‌ویژه درزمینهٔ صدور بنیادگرایی، تروریسم و یا شقه نمودن کشورهای منطقه را پنهان نماید و در یک اعتراف آشکار به این واقعیت ، افزود: «رفتار ما، رفتاری است بر اساس یک حکمت سیاسی، بر اساس حفظ منافع ملی کشورهای اطراف. مثلاً لبنان، ما چه حضوری در لبنان داریم؟ ما در لبنان چه کرده‌ایم؟ جز اینکه اگر حزب‌الله در لبنان نبود که این‌گونه از منافع ملی و حاکمیت لبنان حفاظت بکند، لبنان در چه وضعیتی قرار می‌گرفت؟ تکه و پاره شده بود. حزب‌الله چگونه به وجود آمد؟ کجا را الگوی خود قرارداد؟».