ایران: گاری ولایت در حال از هم پاشیدن

 

به‌یقین رشد و نمو جنبش مقاومت مردم ایران، علیه بیداد آخوندی که خود را از دی‌ماه گذشته در استمرار قیام در شهرهای مختلف میهن به نمایش می‌گذارد، نه‌تنها به بروز شق و شکاف در میان باندهای حکومتی راه برده ، بلکه اکنون در منطق خود به ریزش شدید نیروهای به‌شدت روحیه باخته در دیکتاتوری ولی‌فقیه نیز ختم شده است.

فرار نیروهای ریزشی از کشور به همراه خانواده، دستگیری کارگزاران حکومتی از سوی اطلاعات آخوندی، اعتراف به وجود انواع و اقسام "جاسوس" ، فرار از خدمت و یا وضعیت درب‌وداغان سپاه و بسیج سرکوبگر که از آنان تنها مشتی "عربده‌کشی" و "لغز خواندن" باقی‌مانده است ، خود بینه‌ای بر این وضعیت بحرانی برای کلیت نظام آخوندی می‌باشد.

در تازه‌ترین نمونه نیز باید به استعفای دسته‌جمعی ۱۸ تن از نمایندگان مجلس حکومتی اشاره نمود. گرچه ظاهر قضیه موضوعی بنام "مسائل لاینحل در استان اصفهان" و یا "موضوع آب" و قدمی به‌ظاهر علیه دولت آخوند روحانی می‌باشد، اما واقعیت در لابه‌لای این خبر به‌یقین بسیار عمیق‌تر بوده و ریشه در پروسه‌ای بنام "ریزش شدید نیروها " در درون حاکمیت دارد.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ، تسنیم ( ۱۵ آذر ۱۳۹۷) در رابطه با این نیروهای ریزشی رژیم می‌نویسد: «اکبر ترکی نماینده حکومتی  فریدون‌شهر در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از استعفای دست جمعی نمایندگان استان اصفهان خبر داد و گفت: نامه استعفای نمایندگان این استان امروز ( چهارشنبه ۱۴آذر) تقدیم هیئت‌رئیسه قوه مقننه شد». وی سپس تصریح کرد: «نمایندگان در انتظار سپری شدن مراحل قانونی استعفای خود هستند».

در این رابطه باید اضافه نمود که موضوعاتی مانند معیشت، گرانی، تورم و یا نبود بودجه‌های عمرانی باگذشت چهار دهه از حاکمیت غارتگر آخوندی، به‌یقین درد دل و مشغله ذهنی نمایندگان حکومتی نیست، زیرا این متولیان و کارگزاران همواره بخش اصلی و عامل به وجود آمدن چنین وضعیت مخربی در کشور می‌باشند. بر این منطق دغدغه‌های نیروهای ریزشی رژیم را باید درجایی دیگر و آن ترس از آینده تیره و تاریک ولی‌فقیه ارزیابی نمود.

پیش‌تر نیز اطلاعات رژیم از حکم ممنوع‌الخروج بودن یک کارگزار دیگر رژیم در تیم مذاکرات مربوط به اف ای تی اف خبر داده بود. خبرگزاری سپاه پاسداران ، فارس ( ۲۸ آبان ۱۳۹۷) در گزارشی می‌نویسد: «ظاهراً دلیل ممنوع‌الخروج شدن میثم نصیری احمدآبادی این بوده که وی با حضور در کنسولگری امریکا در کشور امارات درخواست تابعیت برای خود و خانواده‌اش کرده است. همچنین یکی از بستگان نزدیک نصیری احمدآبادی هم ساکن و تبعه کشور آمریکا است».

در نمونه‌ای دیگر آخوند اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه حکومت از دستگیری و زندانی نمودن یک عضو تیم مذاکرات هسته‌ای خبر داده بود. به گزارش سایت حکومتی مشرق نیوز (۷ آبان ۱۳۹۶): «جاسوس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در حال تحمل کیفر است. توضیحات اژه‌ای در خصوص خروج عکاس ممنوع‌الخروج از کشور».
بدین‌سان ملاحظه می‌شود که به‌موازات فرار کارگزاران رژیم از کشور با چمدان‌های مملو از دلار، اختلاس و دزدی، حاکمیت نیز خود به وجود این بحران با بیان‌های مختلف اعتراف می‌کند. بر این منطق باید اذعان نمود که گاری ولایت در دوران پایانی در حال از هم پاشیدن است.