ایران - مدارس به تله مرگ برای دانش آموزان تبدیل شده اند

 

به یقین برای ابعاد آتش سوزی و به تبع آن به قربانی گرفتن جان دانش آموزان بیدفاع و بیگناه در دیکتاتوری فاسد و غارتگر آخوندی پایانی متصور نیست.

وضعیت وخامت بار مدارس در بسیاری از مناطق محروم، نبود سیستم‌های بروز شده گرمایی، استفاده از اماکن کهنه و فرسوده با زیرساخت‌های ضربه‌پذی، نبود امکانات رفاهی و حداقل نیازهای خدماتی برای مدارس و مراکز آموزشی در کشور، سوء مدیریت و سیاست نهادینه‌شده فساد و غارت در رژیم آخوندی به‌یقین ازجمله دلایل برای بروز آتش‌سوزی و یا خراب شدن سقف کلاس‌ها بر سر دانش آموزان بی‌گناه می‌باشد.

تازه‌ترین نمونه آن باید به آتش‌سوزی یک کلاس درس در مدرسه دخترانه‌ای در زاهدان اشاره نمود. براثر این سانحه که در صورت وجود بودجه‌های عمرانی به‌یقین قابل‌پیشگیری می‌بود، چهار دانش‌آموز دختر در زاهدان جان باختند و تعداد زیادی نیز با جراحات شدید سوختگی روانه بیمارستان شدند.

در این رابطه مدیرکل حکومتی در بخش اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش در استان‌های سیستان و بلوچستان ضمن اعتراف به بی عملگی دولت آخوند روحانی نسبت به جان قربانیان و همچنین ابعاد این فاجعه گفت: «تنها دانش‌آموز بازمانده از حادثه آتش‌سوزی در یک دبستان دخترانه در زاهدان، با سوختگی بیش از ۸۵ درصد در شرایط خوبی قرار ندارد و تیم سوختگی در بیمارستان محل بستری شدن دانش آموزان پس از بررسی تشخیص داده که امکان جابه‌جایی دانش‌آموز سوخته و انتقال او به تهران برای ادامه درمان وجود ندارد». ( خبرگزاری حکومتی برنا ۲۹ آذر ۱۳۹۷)

این وضعیت مخرب در حالی است که دولت آخوند روحانی به‌عوض هزینه نمودن درآمدهای ملی برای بازسازی اقتصاد و زندگی مردم، همچنان برافزایش بودجه‌های نظامی و امنیتی رژیم می‌افزاید. افزایش ۳۰ درصدی بودجه سپاه و نیروی تروریستی قدس در سال جاری و کاهش شدید در بخش‌های خدماتی و آموزشی، بهترین زمینه را برای چنین حوادث دلخراشی آماده نموده است.
در آذرماه سال ۹۱ نیز دانش آموزان یک دبستان دخترانه در روستای شین‌آباد در پیرانشهر قربانی سانحه سوختگی شدند، بطوریکه دو نفر جان خود را ازدست‌داده و قریب ۲۹ دانش‌آموز دیگر دچار سوختگی‌های شدید شدند.

این وضعیت ضد انسانی در حالی است که همچنان شاهد هزینه‌های سرسام‌آور رژیم درزمینهٔ صدور تروریسم، برنامه‌های موشکی یا جنگ‌های نیابتی در منطقه و کشورهای اسلامی می‌باشیم، امری که از بودجه ملی کشور و از جیب محرومان و دردمندان میهن‌امان پرداخت می‌شوند.

این گزارش در ادامه به فقر و تهی‌دستی مردم و همچنین مدارس برای بروز کردن سیستم‌های گرمایی در فصل زمستان اشاره‌کرده و به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان می‌افزاید: «علت آتش‌سوزی، استفاده از چراغ‌نفتی برای گرم کردن یکی از کلاس‌های درس بود. باوجودآنکه استفاده از این چراغ‌ها و بخاری‌های چکه‌ای ممنوع است اما مدرسه از آن استفاده می‌کرد و براثر آتش‌سوزی چراغ‌نفتی و سرایت آتش به کلاس درس ۴ دانش‌آموز دچار سوختگی شدند».

پیشتر نیز وزیر آموزش‌وپرورش در دولت آخوند روحانی اعلام کرده بود که « ۴۲درصد مدارس ایران سیستم گرمایشی ایمن ندارند». این جملات ترجمان زنگ خطر برای قریب ۵ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور می‌باشد و مبین این واقعیت است که چگونه حکومت عامدانه با عدم رسیدگی و اعطاء بودجه برای بازسازی مدارس باجان آنان بازی می‌کند.

همچنین خانم سهیلا صادق، مسئول کمیسیون آموزش‌وپرورش در شورای ملی مقاومت، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه دلخراش تأکید کرده اند: «تا این نظام بر سرکار است کودکان ایران جز تهیدستی و انواع محرومیت‌های جان‌فرسا و جز سرکوب و شکنجه و جز زنده‌زنده در آتش سوختن، سهم دیگری از زندگی ندارند. تنها راه درمان همه این دردها اتحاد و همبستگی همه اقشار برای سرنگونی نظام ولایت‌فقیه و استقرار آُزادی و دموکراسی در ایران است».