دور زدن تحریم‌ها با کمک بشار اسد خون‌ریز

 

درحالی‌که با آغاز تحریم‌ها علیه مطامع دیکتاتوری ولی‌فقیه هرروز حلقه محاصره علیه نظام آخوندی تنگ‌تر می‌گردد و درحالی‌که جامعه بین‌المللی یکی پس از دیگری با ترک بازار پرمخاطره ایران، عطای هرگونه تجارت را به لقای خامنه‌ای بخشیده، اکنون دیکتاتوری خون‌ریز بشار اسد از راه‌اندازی “تسهیلات دولتی" برای تجارت با رژیم آخوندی خبر می‌دهد.

یک گزارش حکومتی در این رابطه به نقل از سفیر دیکتاتوری اسد در تهران می‌نویسد: «تمام درها به روی شرکت‌های ایرانی باز است و حتی تسهیلات دولتی نیز به این شرکت‌ها داده می‌شود تا به طرح‌ها ورود کنند». ( سایت حکومتی اعتماد آنلاین ۹ دی ۱۳۹۷)

این جملات در حالی بیان می‌شوند که رژیم آخوندی سرمایه‌گذاری هنگفتی را برای بقاء بشار اسد طی سالیان اخیر هزینه کرده است. راه انداختن جنگی نابرابر علیه مردم این کشور که بنا برداده های سازمان ملل تاکنون بیش از نیم میلیون کشته و قریب شش میلیون آواره برجای گذاشته است، به‌یقین یکی از تبعات مخرب دخالت‌های دیکتاتوری خامنه‌ای در این کشور بلازده می‌باشد.

همچنین باید به گسیل نیروی تروریستی قدس تحت فرماندهی پاسدار قاسم سلیمانی، تشکیل انواع زیر شبکه‌های تروریستی مانند فاطمیون و یا عماریون و نیز به هزینه‌های هنگفت از سوی رژیم آخوندی برای حفظ بشار اسد خون‌ریز اشاره نمود. سخن از واقعیتی است که بنا بردادهای بین‌المللی تاکنون قریب ۱۶ میلیارد دلار از درآمدهای ملی میهنمان را بکام خود فروبرده است.
در این رابطه پیشتر وزیر خارجه آمریکا در توئیتی اعلام کرده بود: «درحالی‌که مردم ایران به‌سختی زندگی می‌کنند، حکومت تبهکار ایران از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۱۶ میلیارد دلار برای کمک به اسد و حمایت از دیگر شرکای خود در سوریه، عراق و یمن هدر داده است».

همچنین این گزارش در ادامه به برگزاری همایش مشترک حکومت با دولت سرکوبگر سوریه در اتاق بازرگانی اشاره‌کرده و به نقل از سفیر رژیم آخوندی می‌افزاید: «دو کشور می‌توانند پلی برای ورود به بازارهای دیگر کشورها باشند».
بدین‌سان مشخص می‌شود که هدف نهایی رژیم آخوندی در سایه “بازسازی" سوریه چیزی به‌غیراز دور زدن تحریم‌ها و دستیابی به دلارهای نفتی و بانک‌های خارجی نیست، زیرا از آنجائی که هنوز در سوریه وضعیت بشار اسد خون‌ریز تعیین و تکلیف نشده و اساساً هیچ چشم‌اندازی برای آینده وی، به‌ویژه پس از توافقات اخیر میان مسکو و واشنگتن، وجود ندارد، اعلام چنین سیاستی از سوی دیکتاتوری خامنه‌ای به‌یقین واقعیت‌های دیگری را در پشت خود پنهان کرده است.

به‌موازات این وضعیت نیز باید اذعان نمود که اعلام آمادگی دیکتاتوری اسد برای یاری‌رساندن به ولی نعمت خود در تهران، ترجمان همان ضرب‌المثل قدیمی “کوری عصا کش کوری دگر" می‌باشد.
پیشتر نیز نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران به‌صراحت سوریه را به‌عنوان “استان سی و پنجم" و یکی از خاک‌ریزهای استراتژیک رژیم آخوندی برای جلوگیری از سرنگونی اعلام کرده بود.