ساز و کار ویژه اروپا - دروغ پردازی های آخوندی

 

 

باگذشت بیش از هفت ماه از خروج ایالات‌متحده از توافق اتمی و درحالی‌که ولی‌فقیه زهر خورده تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در سبدی بنام “سازوکار ویژه مالی" از سوی اتحادیه اروپا گذاشته است، تازه‌ترین داده‌های بین‌المللی از بی آیندگی و ابهام برای هرگونه ارائه این طرح سخن می‌گویند.

در این رابطه معاون آخوند روحانی در سخنانی این چشم‌انداز تیره را این‌گونه به تصویر کشیده است: “اسحاق جهانگیری بابیان اینکه به‌هیچ‌وجه از اقدامات عملی اروپایی‌ها در قبال برجام راضی نیستیم، زیرا آن‌ها می‌توانستند قوی‌تر عمل کنند». (سایت حکومتی انتخاب ۲۷ دی ۱۳۹۷)

همچنین آخوند جنتی، رئیس شورای نگهبان در سخنانی خشم و کین خود را نسبت به اروپا بیان کرد و گفت: «اروپایی‌ها از آمریکایی‌ها بدتر هستند یا اگر هم بدتر نباشند، هم بهتر نیستند، برخی خیال می‌کنند آمریکا که از برجام کنار کشید، می‌توانند به اروپایی‌ها تکیه کنند، درحالی‌که اروپایی‌ها امروز و فردا می‌کنند و کاری به نفع ما نخواهند کرد».

 وی سپس دست به سیاست شانتاژ زد و در یک پز صرفاً تبلیغاتی با اشاره به سخنان خامنه‌ای که گفته بود: «اگر آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم»!! افزود: «باید از مسئولین گله کرد که چرا این کار را نکردند و درنهایت هم باید این کار را بکنند».

 این وضعیت متزلزل در حالی است که دستگاه تبلیغاتی آخوندی و به‌ویژه “دولت تدبیر و امید" در تمامی سخن‌پراکنی‌ها و اخبار خود، تلاش دارند تا باسیاست نوینی بنام “دروغ درمانی" بر این واقعیت و بن‌بست موجود خاک بپاشند.

برای نمونه تنها چند ساعت پس از انتشار خبر مربوط به “ اجرایی شدن سازوکار اقدام ویژه اروپا برای ایران در آینده». از سوی خبرگزاری‌های رژیم آخوندی، نماینده اتحادیه اروپا در مقابل اعلام کرد: «زمان ارائه سازوکار ویژه برای رژیم ایران هنوز فرانرسیده است». ( سایت سیمای آزادی ۲۸ دی ۱۳۹۷) 

بنابراین گزارش اتحادیه اروپا علاوه بر گذاشتن چند پیش‌شرط برای هرگونه کمک مالی و تضمین های نفتی به یک دیکتاتور پابگور، تصویب لوایح اف ای تی اف را نیز به خواسته‌های خود افزوده است.

سخن از سیاست‌های مخرب رژیم آخوندی درزمینهٔ “موشکی، تروریسم و جنگ‌های نیابتی" در منطقه هست که اکنون در دستور کار اتحادیه اروپا به‌عنوان “شریک تجاری" دیکتاتوری ولی‌فقیه قرارگرفته‌اند. 

همچنین گزارش فوق ضمن تائید این خواسته‌ها می‌افزاید: «اروپا می‌خواهد مطمئن شود که این موضوع کاملاً جامع باشد و به همه مسائل و موضوعات، چه مثبت و چه منفی پرداخته است».

ترجمان این جملات همان اشاره مستقیم به سیاست‌های مخرب رژیم و نمونه اخیر موشک‌پرانی‌های حکومت است که باروح قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی شورای امنیت ملل متحد و به‌تبع آن برجام در تضادی جدی قرار دارد.

طی هفته گذشته نیز کشورهای اروپایی ازجمله فرانسه آزمایشات اخیر موشکی از سوی رژیم آخوندی را که در قالب “پرتاب ماهواره" به فضا صورت گرفته، محکوم نمودند و با تأکید بر توافقات فی‌مابین، از دیکتاتوری خامنه‌ای خواستار توقف تمامی آزمایشات موشک‌های بالستیک شدند.

در این رابطه سایت یورونیوز ( ۱۶ ژانویه ۱۳۹۷) تأکید کرد: «به گفته دولت فرانسه ایران در تلاش اخیر خود برای ارسال ماهواره به مدار زمین از فناوری موشک‌های دوربرد استفاده کرده است. پاریس تأکید کرده است که آزمایش موشک‌های بالستیک از سوی ایران نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد محسوب می‌شود».