دیکتاتوری خامنه ای – جام های زهر “موشکی و منطقه ای" در راه اند؟

 

 

درحالی‌که ولی‌فقیه زهر خورده و طلسم شکسته همواره در تبلیغات خود بر ادامه سیاست‌های مخرب رژیم درزمینهٔ موشکی و یا صدور بنیادگرایی و ارسال تسلیحات به گروه‌های تروریستی در منطقه تأکید کرده و در نمایش‌های حکومتی و برای حفظ نیروهای به‌شدت روحیه باخته سپاه و بسیج سرکوبگر، این سیاست‌ها را غیرقابل‌مذاکره و خط قرمز رژیم قلمداد می‌نماید، تازه‌ترین اظهارات وزیر خارجه فرانسه، سخن از عقب‌نشینی‌های ولی‌فقیه و تن دادن به مذاکرات بر سر موضوعات فوق را دارند.

خامنه‌ای که سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای ادامه رابطه با اتحادیه اروپا انجام داده و امید زیادی به راه‌اندازی "سازوکار ویژه مالی" بسته است، طی هفته‌های گذشته با شلیک و آزمایش دو موشک بالستیک، یکبار دیگر به جامعه بین‌المللی نشان داد که اساساً کلیت نظام آخوندی قابل‌اعتماد نبوده و وی صرفاً مقاصد اقتصادی، تجاری و دست یافتن به دلارهای نفتی را در سر می‌پروراند.

 در رابطه با عقب‌نشینی‌های خامنه‌ای و علائم نوشیدن جام‌های زهر منطقه‌ای و موشکی، سایت حکومتی عصر ایران ( ۵ بهمن ۱۳۹۷) به نقل از وزیر خارجه فرانسه می‌نویسد: “ما گفتگوی بسیار دشواری را آغاز کردیم [...] ما آماده‌ایم که اگر این گفتگو به نتیجه قطعی نرسد، تحریم‌های سختی را علیه ایران وضع کنیم و آن‌ها [ایرانی‌ها] این را می‌دانند.

وی همچنین افزود: «فرانسه انتظار دارد که ایران از برنامه تولید موشکی و به‌ویژه صادرات آن به مقصد برخی گروه‌های مسلح در خاورمیانه دست بردارد».

این سخنان در حالی بیان می‌شوند که منابع دیپلماتیک از نشست آتی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در خصوص سیاست‌های مخرب رژیم آخوندی در تاریخ ۸ فوریه (۱۹بهمن) خبر داده‌اند.

بر این اساس موضوعاتی مانند برنامه‌های موشکی، تروریسم صادراتی رژیم به کشورهای منطقه و حمایت از گروه‌های بنیادگرا در دستور کار این اجلاس قرارگرفته‌اند.

بدین‌سان ملاحظه می‌شود که پس از لیست گذاری وزارت اطلاعات و همچنین اعمال تحریم‌ها علیه شرکت‌های هوایی رژیم، اکنون شمشیر دو لبه‌ی اتحادیه اروپا علیه دیکتاتوری خامنه‌ای که در یک‌سوی آن "مذاکره" و در سوی دیگر "تهدید به اعمال تحریم‌های بیشتر " قرارگرفته‌اند، درحالی‌که عمل کردن می‌باشد و بدین‌سان توپ در زمین ولی‌فقیه زهر خورده قرارگرفته است.

 بر این منطق پیش‌بینی می‌شود که برای دیکتاتوری مذهبی حاکم بر میهنمان اکنون برای حفظ برجام اروپایی دو راه‌حل باقی‌مانده است، یا ادامه سیاست‌های مخرب درزمینهٔ های یادشده و به‌تبع آن تن دادن به تحریم‌های هرچه بیشتر و برهم خوردن رابطه با اتحادیه اروپا و یا نوشیدن جام‌های زهر منطقه‌ای و موشکی.

 به‌موازات این تحولات نیز خبرگزاری رویتر(۵ بهمن ۱۳۹۷) در گزارشی از چماق تحریم‌های اتحادیه اروپا در صورت شکست مذاکرات با دیکتاتوری خامنه‌ای خبر داده است.

این گزارش می‌افزاید: «فرانسه و انگلستان و سایر کشورهای اروپایی تحریم‌های اقتصادی جدید علیه تهران را موردبررسی قرار داده‌اند. سه دیپلمات گفتند، تحریم‌ها می‌تواند شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت علیه سفر فرماندهان سپاه پاسداران و توسعه برنامه موشک بالستیک رژیم ایران باشد».