بنام توسعه ملی، بکام ولی‌فقیه



دیکتاتوری منفور خامنه‌ای در یک اقدام فراقانونی دست در صندوق «توسعه ملی» نمود و با برداشت «یک و نیم میلیارد دلار» از سرمایه‌های مردم محروم برای ادامه سیاست های مخرب بنیادگرایی و تروریسم، یکبار چهره واقعی یک حکومت خودکامه را به همگان اثبات نمود.

دست‌درازی ولی‌فقیه زهر خورده به منابع ملی در حالی است که مردم به جان آمده هر روز در صف طولانی برای تهیه یک لقمه نان در عذاب هستند. رکود شدید اقتصادی، بحران بیکاری، تعطیلی واحد ای تولیدی و زیر بنایی، عدم اختصاص بودجه به امور عمرانی، بیمه و درمان و یا رفاه اجتماعی تماما مبین تصویر واقعی در این رژیم ضد مردمی است. بر این منطق خامنه‌ای به‌عوض هزینه نمودن سرمایه‌ای مردم برای وضعیت و معیشت و اقتصاد کشور، «تقویت بنیه دفاعی» که همان ترجمان «کشورگشایی، تروریسم، برنامه‌های اتمی و موشکی» می‌باشد را در الویت امور حکومت قرارداده است.

یک گزارش حکومتی در رابطه با دست‌اندازی خامنه‌ای به صندوق توسعه ملی و به نقل از یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه می‌نویسد: «با موافقت رهبری یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تقویت بنیه دفاعی کشور در سال آینده اختصاص می‌یابد». (سایت حکومتی تابناک ۱۵ بهمن ۱۳۹۷)
همچنین لازم به یادآوری است که اساس و بنیان صندوق توسعه ملی که از سوی حکومت در سال ۱۳۷۹ پایه‌گذاری گردید، آن می‌باشد که «ثروت ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آیند از منابع نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی» را تضمین نماید.
حال معلوم نیست که چنین دست‌درازی و غارت‌های میلیاردی که تماما در راستای سایت‌های مخرب رژیم آخوندی برای حفظ بقآئ خود را دارند، چه سنخیتی با اهداف «توسعه ملی» دارند؟.

به موازات این واقعیت نیز باید به افزایش هزینه‌های نظامی و جنگ‌افروزی در دیکتاتوری ولی‌فقیه اشاره کرد. افزایش ۳۰ درصدی بودجه نظامی طی سال اخیر، وجود درآمد ای سرشار سپاه پاسداران از بنادر، صادرات قاچاق مواد مخدر و یا زیر شبکه‌های اقتصادی آن، تنها گوشه‌هایی از پازل این حجم عظیم از بودجه و درآمد برای نیروهای سرکوبگر رژیم می باشند.
به یقین در پشت این هزینه‌های نجومی، نه تنها سیاست «صلح و حسن همجواری»، بلکه صدور بحران، تروریسم و جنگ‌افروزی از سوی سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس قرار دارند. بودجه‌های سنگین رژیم برای تولید و کپی‌برداری از موشک‌های بالستیک، کمک‌های ۱۷ میلیاردی به دیکتاتوری خون‌ریز بشار اسد، حزب الشیطان در لبنان و یا حوثی‌ها در یمن و حشد الشعبی در عراق نیاز به «دلارهای نفتی» دارند که اکنون خامنه‌ای به دلیل کمبود آن از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است.

پیشتر نیز رسانه‌های حکومتی از دستور خامنه‌ای در زمینه اصلاح لایحه بودجه برای سال آینده خبر داده بودند. بر این منطق می‌توان به ورشکستگی دولت آخوند روحانی در زمینه تامین بودجه‌های سنگین نظامی رژیم نیز رسید، امری که خامنه‌ای را وادار نموده تا از طرق دیگر به کمک سپاه و نیروهای تروریستی رژیم برخیزد.