تروریسم بین المللی رژیم

 

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا در یک جلسه استماع در سنا، برنامه موشکی و جنگ‌افروزیهای منطقه‌ای رژیم آخوندی را تهدید اعلام کرد. وی که در دفاع از بودجه دفاعی دولت دونالد ترامپ سخن می‌گفت، تأکید کرد: تهدیدهای موشکی و سایبری رژیم ایران، و همچنین فعالیت‌های خصمانه و بدخواهانه آن در خاورمیانه و ماورای آن، منافع ملی آمریکا را تهدید می‌کنند و مقابله با این تهدیدها ضروری است.

وی افزود: برای مقابله با نفوذ بی ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه، وزارت دفاع آمریکا تلاش می کند تا اتحاد ها و توانایی و ظرفیت شرکای محلی برای مدیریت و مقابله با تهدیدات رژیم ایران را در منطقه تقویت کند و گسترش دهد.

روز پنجشنبه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در دیدار با آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل در واشینگتن، از فعالیت‌های «مخرب و دردسرساز» رژیم ایران در سراسر خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه خود بر ادامه حمایت از ائتلاف کشورهای عربی برای مقابله با جنگ‌افروزیهای رژیم آخوندی تأکید کرد و گفت: دولت ترامپ از این ائتلاف حمایت می‌کند و این حمایتها باید ادامه یابد تا از گسترش مداخلات رژیم ایران و تبدیل شدن یمن به کشور دست‌نشانده جمهوری اسلامی فاسد و بی‌رحم جلوگیری شود.
مایک پمپئو گفت: نمیتوان به رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن اجازه داد که خطوط کشتیرانی را که از یمن عبور میکند تحت کنترل خود گیرد.

خبرگزاری سپاه پاسداران خبر داد: مراکش دوشنبه هفته جاری مانع حضور اعضای امنیتی هیأت رژیم در نشست مقدماتی چهاردهمین دوره کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شد.
سپاه پاسداران در توضیح بیشتر این واقعه به نقل از الشرق‌الاوسط نوشت: مراکش مانع از ورود برخی اعضای امنیتی هیأت نظام به این کشور شده و آنها از فرودگاه «محمد الخامس» در «دارالبیضاء» به ایران بازگردانده شده‌اند.


وزارت خارجه آمریکا در مورد نقش حکومت آخوندی در نقض حقوق‌بشر در عراق، گفت: بسیاری از نیروهای حشدالشعبی عراق با رژیم ایران همسو هستند. به همین دلیل این رژیم در نقض حقوق مردم عراق مسئولیت مشترک دارد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران فعالانه پیگیر این است که از این نیروها برای ارعاب مردم عراق استفاده کند.