حفظ نظام به جای نجات سیلزدگان دغدغه اصلی رژیم تبهکار آخوندها


با چشم انداز گسترده شدن سیل در اثر بارندگی های بعدی، رژیم در وحشت از قیام مردمی، از شب پنجم فروردین سانسورخبرهای مربوط به سیل را شدیدتر کرده و ابعاد فاجعه را در خبرهای رسمی هر چه کم رنگ‌تر نشان می دهد. دغدغه اصلی نظام به جای نجات مردم حفظ نظام پوسیده ولایت شده است.

در همین راستا برای جلوگیری از انتشار اخبار مردمی در شبکه های اجتماعی، رحمانی فضلی وزیر کشور حسن روحانی از قضاییه آخوندی خواست با نشر خبرهای مردمی تحت عنوان «نشر خبر دروغ و کذب» برخورد به اصطلاح «قانونی» بکند(سایت انتخاب – ۶فروردین۹۸).

این در حالی است که رژیم ابعاد فاجعه را در استانهای شمالی و شیراز کوچکنمایی کرده تا بلکه میزانی از خشم مردم جلوگیری کند. به همین منظور رژیم هزاران پاسدار و بسیجی را همراه تجهیزات زرهی، تحت عنوان کمک رسانی به صفحات شمالی کشور منتقل کرده، زیرا وضعیت را انفجاری ارزیابی کرده اند. جانشین سرکرده ستاد کل نیروهای مسلح رژیم در جلسه‌ستاد بحران به این امر البته با کوچک نمایی اذعان کرد: ماندگاری سیل در منطقه اعصاب خانواده ها را داره بهم می ریزه. مثلا در آق قلا کاهش که میگیم کاهش به این شکله که با چکمه شما خیابون اول را، از پیاده روی سمت چپ من رفتم دیشب مثلا تا میدون اول بقیه همه تاکسی شون شده تراکتور، خانواده ها هم عادت ندارند برای زندگی توی چادر. استانداری حتی چادر زد ولی ۷۰درصدش خالی بود. استفاده نمی شه. اعصاب مردم که داغون شده به این ترتیبه. شروع کردن یک نوع خودزنی یعنی جاده های خودشون را بدون هماهنگی اجازه ستاد بحران قطع می کنند. (تلویزیون رژیم – ۶فروردین۹۸)

پاسدار ایوب سلیمانی، سرکرده سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی نیز با بیان اینکه «حضور نیروهای مسلح در مناطق سیلزده ادامه دارد» به لشکر کشی هراس آلود رژیم اعتراف کرد و افزود:«ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع با فرمانی که صادر شد در میدان حاضر شدند و انشاءالله بتوانیم جلوی هرگونه بی نظمی و اخلال در امنیت را بگیریم».

پاسدار سلیمانی بر شدت اقدامات امنیتی نظام در استانهای شمالی و پلیسی کردن فضای شهرها تاکید و:«از کنترل و نظارت بر آمد و شد مناطق سیل‌زده با حضور هوشمندانه پلیس خبر داد و گفت: پلیس نظارت خود را بر خودروهای غیر بومی در این منطقه بیشتر کرده و از ترددهای غیر مجاز خودداری می‌کند». وی به رغم ادعاها مبنی بر کاهش سطح آب اذعان نمود: «شهرآق قلا تا ارتفاع یک مترونیم زیر آب رفت و به طور کامل آب همه شهر را فرا گرفت».(تسنیم – ۵فروردین۹۸).