رژیم آخوندی - فاجعه سیل در استان گلستان قابل پیشگیری بود



اکنون با گذشت بیش از یک هفته از بروز سیل ویرانگر در بخش‌های بزرگی از میهن امان و در حالیکه هنوز از دید وبازدید های ولی فقیه از آثار و تبعات خسارات وارده بر جان و مال مردم خبری نیست، کارگزاران حکومت یکی پس از دیگری به صحنه آمده و تلاش دارند تا ضمن رفع و رجوع سوء مدیریت، گناه این فاجعه بزرگ برسر یکدیگر خراب کنند.

تمامی داده های حکومتی طی هفته گذشته سخن از وجود چند پارامتر مهم در زمینه بروز ابعاد وخیم خسارات را دارند.
بر این نمونه تخریب جنگل‌ها، عدم لایروبی رودخانه‌ها و بسترهای آبی، سدسازی‌های غیر متعارف و غیر استاندارد، سوء مدیریت، عدم اختصاص بودجه برای عمران و آبادانی و یا نبود آمادگی برای شرایط اورژانس در کشور به یقین بخش کوچکی از پازل این دلایل می‌باشند.

تازه‌ترین سخنان رئیس حکومتی در ستاد بحران کشور مهر تائیدی بر این واقعیات می‌باشند. وی ضمن اعتراف به وجود بلبشو در دولت آخوند روحانی و با اشاره به دلایل بروز سیل در استان گلستان می‌گوید: «پر شدن سدهای «گلستان» و «وشمگیر»، لایروبی نکردن مصعب رودخانه‌ها و محدود بودن خروجی آب به سمت دریا از جمله علت‌های وقوع سیل در مناطق مسکونی است». (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس تسنیم ۱۰ فروردین ۱۳۹۸)

این سخنان در حالی بیان می‌شود که هنوز با گذشت بیش از یک هفته از بروز سیل، دوایر حکومتی در حال «چرتگه» انداختن برای یاری رساندن به خسارت دیدگان می‌باشند، امری که مردم میهن امان را بر آن داشته تا در یک همبستگی ملی به یاری مردم محروم در مناطق مختلف سیل زده بپردازند.
به موازات این وضعیت نیز باید به پروژه‌های مخرب سپاه پاسداران در این استان اشاره نمود. برای نمونه ریل گذاری‌های غیر استاندارد برای کشیدن خطوط راه‌آهن عامل اصلی بروز سیل در بخش‌های بزرگی از استان گلستان می‌باشد.

این کارگزار رژیم در ادامه ضمن اشاره به ابعاد بخشی از خسارات در دو استان شمالی کشور می‌افزاید: «بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در بخش کشاورزی در دو استان گلستان و مازندران ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است».
وی میزان خسارت‌ها در بخش مسکن در استان گلستان را «۱۰ هزار واحد و در استان مازندران را ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده» اعلام کرد.

ابعاد خرابکاری‌های سپاه پاسداران به حدی است که موضوع اکنون به شکاف و جنگ باندی در رأس نظام آخوندی راه برده است. برای نمونه آخوند روحانی ضمن حمله به سپاه پاسداران و اقدامات صرفاً نمایشی این ارگان سرکوبگر می‌گوید: «شکافتن جاده‌ها هیچ تأثیری نداشته است: بعد ما چی کار می‌کنیم، من با هلیکوپتر رفتم دیدم این جاده‌هایی که شکافتند. جاده‌ها رو شکافتند از این‌جا و آن‌جا، راه‌آهن، هیچ تأثیری نداره. آب از آنور آمده اینور. آق‌قلا بوده آمده گمیشان. هیچ فرق نمیکنه این آب وایستاده. شما مثل این که آب اینور کاسه رو میدید اونور کاسه. هیچ تأثیری نداره اصلاٌ».