فاجعه سیل – اوجگیری جنگ باندهای درون نظام


با بروز چند ساعت باران در ایران آخوند زده شاهد بروز سیل ویرانگری در بسیاری از شهرها و مناطق کشور بوده‌ایم.

این وضعیت به یقین ماحصل سیاست‌های مخرب رژیمی است که به دلیل عدم سرمایه‌گذاری برای بهینه نمودن زیرساخت‌های کشور و در نبود عرق ملی و بی‌تفاوتی در نظام آخوندی به فاجعه بزرگ انسانی انجامیده و بسیاری از خانواده‌ها را به حاشیه سقوط کشانده است.

بر این منطق است که مردم زجر کشیده میهن امان بدرستی انگشت اتهام را بسوی دیکتاتوری فاسد و غارتگر ولی‌فقیه، سپاه سرکوبگر پاسداران و تمامی ارگان‌های ذیربط و مسئول در این پرونده ملی دراز می‌کنند.
فشار مردم بجان آمده که گوشه هایی از آن را در همبستگی اقشار مختلف با سیل‌زدگان در شبکه‌های مجازی بخوبی می‌توان رؤیت نمود، بحدی است که اکنون باندهای مافیایی درون نظام بجان یکدیگر افتاده و هر کدام تلاش دارند تا ضمن سلب مسئولیت از خود، طرف مقابل را مسبب بروز این فاجعه ملی قلمداد نمایند.

تازه‌ترین سخنان آخوند روحانی علیه سپاه و پاسخ‌های معنادار فرمانده این ارگان تحت قیومت خامنه‌ای بخوبی بیان کننده عمق این جنگ و جدال‌ها می‌باشند.
برای نمونه پاسدار جعفری، فرمانده کل سپاه در پاسخ به آخوند روحانی می‌گوید: «منطقه کل‌آباد در شهرستان آق‌قلا دچار آب‌گرفتگی بود و این کار برای سرعت بخشیدن به تخلیه آب از این منطقه انجام شد. امیدواریم با این کار‌هایی که انجام می‌شود و انفجار‌هایی که صورت می‌گیرد دیگر به ما تهمت اینکه آب را از این طرف به آن طرف انتقال می‌دهیم نزنند؛ چون اینجا نقطه‌ای است که آب باید خارج شود». (سایت حکومتی رویداد ۲۴ بتاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۹۸)

واقعیت در لابلای این جنگ باندی در فلسفه وجودی سپاه پاسداران نهفته است، زیرا متولیان باند مقابل بخوبی بر ابعاد پروژه‌های قلابی و غیراستاندارد قرارگاه‌های مختلف سپاه واقف هستند و آنها را بعنوان عامل اصلی برای بروز این هرج و مرج در کشور می‌دانند.
بر این منطق است که در ضمیر بسیاری از متولیان رژیم اکنون تابویی بنام «سپاه» شکسته شده و عطف به خشم مردم، آنان نیز تلاش دارند تا هرچه بیشتر از این ارگان سرکوبگر، فاسد و خرابکار تبری بجویند.

این وضعیت شکننده را باند خامنه‌ای بخوبی دریافته و تلاش دارد تا با اهرم فشار، بویژه از طریق نمایشات جمعه، تعادل از دست رفته را به نحوی برقرار نماید.
در این رابطه نماینده خامنه‌ای در اصفهان در پاسخ به باند مقابل که اعتراضات آن ناشی از فشارهای گسترده اجتماعی است، می‌گوید: «نکته دیگری باز از مقام معظم رهبری، بعضی‌ها به چه منطقی حرف از کنار گذاشتن اقتدار نظامی و موشکی ملت ایران می‌کنند و مدام بودجه‌های نیروهای مسلح را کم می‌کنند مرتب قوای نظامی انتظامی اینها دارند حقوق شئون کم میشه یا به دنبال لوایح ضدامنیتی مانند اف آ تیر اف هستند یا به دنبال ایجاد تفرقه بین قوای مسلح سپاه و ارتش هستند چرا؟».

وی در ادامه (همبستگی ملی ۱۰ فروردین ۱۳۹۸) به عمق تنفر مردم از سپاه اعتراف کرده و می‌افزاید: «میدانید شبیخونهای فرهنگی و حملات فرهنگی بمراتب خطرناکتر از حمله نظامی ست، در حمله نظامی گلوله هست راکت هست بمب هست صدا هست هر خوابی را بیدار میکنه ولی دشمن نقشه‌ها کشیده تو قهوه‌خانه‌ها تو مراکز شهر انواع اقسام مراکز چیزی را که نه صدا دارد نه صفیر گلوله دارد آرام آرام فرهنگ جامعه را داره عوض میکنه».