فاجعه سیل – افزایش اعتراضات مردمی علیه رژیم فاسد آخوندی



با نگاهی به داده‌های قطره‌ای از سوی رسانه‌های حکومتی و همچنین با نیم نگاهی به ابعاد خرابی‌ها و خسارات جانی در کشور، اکنون در بسیاری از نقاط سیل‌زده به‌ویژه در مناطق محروم و به‌شدت ضربه خورده شاهد رشد اعتراضات مردمی علیه بی‌عملی و بی‌تفاوتی رژیم آخوندی هستیم.

درحالیکه حاکمیت تلاش زیادی به خرج می‌دهد تا ابعاد خسارات را کم اهمیت جلوه داده و از دادن هرگونه آمار و ارقام شفاف در زمینه خسارات انسانی ممانعت به عمل می‌آورد، اما داده‌ها سخن از حداقل «۷۰ کشته و ۲۵۶ مصدوم» در بخش‌های جنوبی کشور را دارند.
به موازات این وضعیت نیز باید به زیر آب رفتن دو شهر پلدختر و معمولان و یا از بین رفتن ۶۰ روستا، بی‌خانمان شدن ۱۵ هزار هموطن در پلدختر و یا تخلیه کامل ۶۷ روستا در خوزستان اشاره نمود، امری که در منطق خود مبین گوشه‌ای از ابعاد واقعی از خسارات می‌باشند.

دوایر حکومتی، دولت و یا ارگان کمک رسانی قلابی در رژیم آخوندی تماما تلاش دارند تا نبود امکانات و عدم رسیدگی‌های اورژانس به مردم سیل‌زده را بر گردن تحریم‌ها انداخته و بدین‌سان ضمن بهره‌برداری از این بحران برای سیاست‌های مخرب خود، کل نظام را از زیر فشار مردم بدر ببرند.
این وضعیت در حالی است که اساساً اهدا و یا ارسال کمک‌های انسانی شامل تحریم‌ها نبوده و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی کمک رسانی برای همیاری و یاری رساندن به مردم ایران ابراز آمادگی کرد اند.

به موازات این وضعیت نیز اکنون با بالا رفتن ابعاد خسارات، شیوع انواع و اقسام بیماری‌ها، نبود امکانات غذایی، معیشتی، سرپناه، دارو و یا کمک‌های پزشکی شاهد رشد و نمو اعتراضات مردم به جان آمد علیه ارگان‌های سرکوبگر رژیم می‌باشیم.

برای نمونه سایت العربیه (۳ آوریل ۲۰۱۹) در گزارشی از درگیری مردم با نیروهای سپاه می‌نویسد: «نیروهای سپاه پاسداران با هدف حمایت از تاسیسات نفتی موجود در منطقه دشت آزادگان، قصد داشتند سیل‌بندهایی که مردم ساخته بودند را شکسته و آب را به سمت منازل و مزارع مردم هدایت کنند. این موضوع باعث اعتراض مردم سیل‌زده شد ولی اعتراض آنها با گلوله مستقیم نیروهای دولتی مواجه شد».

در این رابطه نیز دبیرخانه شورای ملی مقاومت در یک روشنگری نسبت به ابعاد کشتار مردم به جان آمده از سوی سپاه اضافه میکند: «در همین حال مدیر کل پزشکی قانونی لرستان تعداد کشته شدگان سیل در این استان که تا کنون به پزشکی قانونی ارجاع شده است را ۱۴ تن ذکر کرد که شامل پل دختر نمی‌شود. شمار واقعی کشته شدگان به مراتب بیشتر است و رژیم در وحشت از خشم مردم تلاش میکند حقایق را پنهان کند».

چنین وضعیتی ملتهبی نیز در دیگر شهرهای کشور گزارش شده است. سایت حکومتی باشگاه خبرنگاران جوان (۱۵ فروردین ۱۳۹۸) در گزارشی اعتراف کرده است: «دقایقی پیش، فرمانده قرارگاه مقدم جنوب کربلا مورد حمله مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفت. وی بیان داشت: در حین بازدید، افراد ناشناس، وی را هدف حمله مسلحانه قرار دادند که با هوشیاری و اقدام سریع محافظان و همکاری مردم سردار از منطقه خارج و به نقطه امن انتقال داده شد».

همچنین فریادهای «بی‌شرف، بی‌شرف» از سوی مردم به جان آمده علیه پاسدار سبزعلی رضایی که صرفا برای یک دیدار نمایشی به مناطق سیل‌زده رفته بود، مبین ابعاد خشم، انزجار و تنفر مردم از حکومت و سیاست‌های میهن بربادده آن می‌باشد.
پیشتر نیز نماینده خامنه‌ای در شیراز ضمن اعتراف به ابعاد خشم فروخورده مردم گفته بود: «در بازدید از مناطق سیل‌زده با خشم و عصبانیت مردم روبه‌رو شدیم. من در بازدید از مناطق سیل‌زده چندین فحش خوردم و اعصابم خرد است».