ایران - چشم‌انداز قطع کامل صادرات نفت رژیم



سال گذشته در چنین ایامی سهمگین‌ترین تحریم‌ها علیه دیکتاتوری مذهبی حاکم بر میهن امان با خروج ایالات‌متحده از توافق اتمی برقرار گردید.

در آن دوران بسیاری از کارشناسان مسائل ایران به‌درستی بر این باور بودند که تیک تیک زمان با راه افتادن سیاه چاله‌ای بنام تحریم‌ها اساساً به نفع خامنه‌ای و سیاست‌های مخرب وی نمی‌باشند.
بر این منطق شاهد بوده‌ایم که تحریم‌های دو زمانه، در ادامه خود به تحریم صادرات نفتی، ماشین مالی، بانک‌ها و نیز بیمه‌های رژیم نیز راه برده و بدین‌سان آواری از فشارهای اقتصادی، مالی، سیاسی و دیپلماتیک را بر سر دیکتاتوری ولی‌فقیه خراب کرده‌اند.

تازه‌ترین دور تحریم‌ها را نیز کاخ سفید روز گذشته با عدم تمدید معافیت برای هشت کشور وارد کننده رژیم، مهر و موم کرده است. در این رابطه دولت آمریکا اعلام کرده است: «مجوز آزادی کشورهایی که تاکنون مجاز به خرید نفت ایران بوده‌اند تمدید نخواهد شد».

همچنین وزیر خارجه آمریکا در یک اجلاس مطبوعاتی ضمن اعلام این سیاست افزود: «هدف کماکان روشن است. محروم ساختن رژیم یاغی حاکم بر ایران از پولی که برای بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه ۴ دهه است، استفاده می‌کند».

بدین‌سان دومین ضربه بزرگ بر صادرات نفت رژیم آخوندی طی شش ماه گذشته وارد گردیده است، بطوریکه طبق سند راهبردی از دوم ماه مه، کشورهای ترکیه، چین، ژاپن، کره جنوبی، یونان، ایتالیا، تایوان و هند دیگر نه امکان و نه اجازه خرید نفت از دیکتاتوری خامنه‌ای را نخواهند داشت.
اکنون ملاحظه می‌شود که رژیم آخوندی از فردای اجرایی شدن این سیاست، با افت دیگری بالغ بر ۲۰ درصد از صادرات نفت خود روبرو خواهد شد و بدین ترتیب سقف صادرات نفت رژیم در بهترین حالت به زیر یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

در این رابطه خانم رجوی خاطرنشان کرده است: «تحریم نفتی و تسلیحاتی رژیم ضد بشری و ضد ایرانی از چهار دهه پیش خواست مردم و مقاومت ایران بوده است.
نفت سرمایه ملی است که باید در خدمت رفاه و پیشرفت مردم و آبادی ایران قرار گیرد؛ اما آخوندها پول آن را یا چپاول و یا صرف سرکوب مردم و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی می‌کنند».

همچنین این روند تأثیرات مستقیم خود را بر ارزش پول ملی گذاشته است، بطوریکه به مجرد اعلام سیاست جدید، بهای دلار به سقف ۱۴ هزار و پانصد تومان در بازار تهران رسید. افت ارزش پول ملی به موازات افت درآمدهای نفتی رژیم که بر اساس بودجه سال جاری، سقف صادرات نفتی بالغ بر یک و نیم میلیون بشکه در روز تعین شده است، خود بهترین بینه را برای چشم‌انداز و روند وخامت بار اوضاع در دیکتاتوری خامنه‌ای دارند.