دیکتاتوری ولایت فقیه – آخرین میخ بر تابوت برجام


در پی تشدید تحریم ها علیه دیکتاتوری ولایت فقیه و با بالاگرفتن تنش در خلیج فارس، رسانه های حکومتی طی روز گذشته از تصمیم دولت آخوند روحانی مبنی بر «ارسال نامه ای به سران پنج کشور باقی مانده در برجام» خبرداده اند.

بر این اساس حکومت ملایان تصمیم دارد تا با نقض توافق اتمی وین، بطور یکجانبه دست به گسترش فعالیت های هسته ای خود بزند. دراین رابطه فرانسه ضمن هشدار به رژیم آخوندی اعلام کرده است: «چنان‌چه رژیم ایران توافق اتمی را نقض کند اروپا باید دوباره تحریم‌ها را اعمال کند».

این گزارش به نقل از یک مقام فرانسوی می افزاید: «ما نمی‌خواهیم تهران فردا هر گونه نقض توافق اتمی را اعلام کند چرا که در این صورت اروپایی‌ها ناچار خواهند بود بر اساس متن توافق تحریم‌ها را بازگردانند». (سایت مجادین خلق ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸)

واقعیت در لابلای این تلاش های مذبوحانه آخوندی آن است که اساسا از فردای خروج ایالات متحده از توافق اتمی، برجام به تابوتی تبدیل شده است که فقط در انتظار میخ آخر خود می باشد.
براین منطق طی یک سال گذشته و با اوجگیری فشارها علیه سیاست های مخرب رژیم آخوندی در زمینه موشکی، تروریسم و صدور بنیادگرایی، شاهد هستیم که اتحادیه اروپا نیز عملا از برجام را ترک کرده است، زیرا کلیه توافقات و تعهداتی را که این اتحادیه تا کنون با رژیم آخوندی اتخاذ نموده، فعلا به حالت تعلیق درآمده و بقول معروف «آبی برای ملایان» گرم نشده است.

افت شدید واردات از سوی اتحادیه اروپا به همراه کاهش صادرات نفتی رژیم به این اتحادیه و عدم راه اندازی اینستکس که پیشتر قرار بود تا با نام «برنامه ویژه مالی – نفتی» به جریان بیافتد، تماما مهر تائیدی براین واقعیت می باشند.

همچنین خبرگزاری حکومتی ایرنا در رابطه با این نامه می افزاید: نامه آخوند روحانی «محتوایی سیاسی دارد و در تکمیل آن محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در نامه ای به فدریکا موگرینی هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جزئیات فنی و حقوقی کاهش تعهدات ایران را اعلام خواهد کرد.
متن کامل این نامه ها جزو اسناد محرمانه کمیسیون مشترک برجام خواهد بود اما خبر آن منتشر خواهد شد».

بر این اساس حکومت آخوندی با اعلام این خبر، تلاش دارد تا نقض توافق اتمی وین را در دو مرحله به اجرا بگذارد. در قدم اول راه اندازی بخشی از تاسیسات و پروژه های غنی سازی به مدت دو ماه و در صورت عقب نشینی!! طرف مقابل حکومت مجددا شرائط را به دوران قبل باز خواهد گرداند.

اکنون با اعلام مواضع جدید از سوی فرانسه، بسیاری از کارشناسان مسائل ایران براین باور هستند که با این اقدام رژیم آخوندی، وضعیت برای حاکمیت بسیار وخیم شده و عملا راه برای کشورهای اروپایی جهت همکاری با ایالات متحده در خصوص اعمال تحریم های گسترده علیه دیکتاتوری خامنه ای هموار خواهد شد.