اعتراف به شکست حکومت در زمینه فیلترینگ



سالیان متمادی است که دیکتاتوری آخوندی هزینه های سنگینی را در زمینه سانسور و فیلترینگ شبکه های اجتماعی و اینترنت بر گردن جامعه گذاشته است.

راه‌اندازی انواع و اقسام سرورهای حکومتی که تماماً آلوده و زیر کنترل شبکه‌های اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات می‌باشند و یا راه انداختن ارگانی بنام «پلیس فتا» که در نمونه خود و در جهان امروز بی‌سابقه است، تماماً بخشی از تلاش‌های بیهوده و شکست خورده رژیم اخوندی برای کنترل و به مهار کشیدن روند اخبار و اطلاعات آزاد به کشور را دارند.

یک کارشناس حکومتی در تازه‌ترین سخنان ضمن اعتراف به شکست رژیم در این رابطه می‌گوید: «این رفتار باعث بی‌اعتمادی عمومی مردم شده و شاید در کوتاه مدت و مقاطع محدود، چاره‌ای برای برخی بحران‌ها باشد ولی فیلترینگ در بلندمدت، هیچ فایده و سودی برای کسی ندارد و با فضای مبهمی که به وجود می‌آورد به التهاب جامعه دامن می‌زند».

این سخنان بدان معنا است که اساساً جامعه جوان ایران به تمامی ترفندهای رژیم برای راه‌اندازی شبکه‌های قلابی مانند «اینترنت ملی» و یا شبکه‌هایی مانند «تلگرام طلایی» و غیره پشت کرده و با روی آوردن هرچه گسترده‌تر به «وی پی ان» های خارجی، روزانه این ترفندها را دور زده به دنیای آزاد راه باز می‌کنند.
استقبال گسترده مردم از شبکه‌های و کانال‌های مقاومت ایران و مجاهدین خلق که بازتاب آن را به‌خوبی می‌توان در اشعار، خیزش‌ها و سیگنال‌های داخلی در تجمعات و اعتراضات مردم به جان آمده رؤیت نمود، تماماً مهر تائیدی بر این واقعیت می‌باشد.
به همین میزان نیز باید به هراس و وحشت آخوندها از همبستگی ملی بنام «دور زدن سانسور» در ایران آخوند زده اشاره نمود.

این کارگزار حکومتی در ادامه اذعان می‌کند: «فیلتر می‌کنیم، بازار خرید و فروش وی.پی.ان گرم می‌شود»، وی سپس می‌افزاید: «نباید و نمی‌شود دور کشور را دیوار کشید و از تعامل سازنده مردم با دنیا جلوگیری کرد. او می‌گوید سیاستهای اشتباه فیلترینگ فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، کشور را به قهقرا می برد. اصلا به هیچ وجه نمی‌توانند جامعه را متوقف کنند. موفقیت فیتلرینگ ۵ درصد یا حتی کمتر بوده است». ( سایت حکومتی خبرآنلاین ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸)

واقعیت در دیکتاتوری خامنه‌ای آن است که نگاه حکومت به مقوله‌هایی مانند اینترنت اساساً نگاهی «امنیتی» است. مقامات رژیم در پاسخ به جامه جهانی و دلیلی تحریم‌ها علیه افراد حقیقی و حقوقی در سانسور اینترنت می‌گویند، شبکه‌ای اینترنت راه نفوذ «دشمن» به کشور می‌باشد و تنها با سانسور و سرکوب کاربران و یا قطع اینترنت می‌توان به تقابل با آن پرداخت.
پیشتر نیز خامنه‌ای زهر خورده در یک سخنرانی از مقامات و ارگان‌های سرکوبگر رژیم خواستار شدت عمل هرچه بیشتر علیه کاربران و شبکه‌های اینترنت شده بود.
وی در این رابطه تصریح کرد: «فضای مجازی امروز در زندگی مردم گسترش زیادی پیدا کرده است و در عین منافع و امکانات، خطرات بزرگی نیز دارد».