برجام - آتش‌بیاری خامنه‌ای



در پی افزایش تحریم‌ها علیه دیکتاتوری آخوندی و در حالیکه اتحادیه اروپا بعنوان مهم‌ترین شریک تجاری رژیم بر لزوم بازنگری در برجام تأکید می‌کند، مصوبه شواری امنیت ملی رژیم سخن از «توقف پاره‌ای تعهدات برجام» به میان آورده است.

هفته گذشته پس از آنکه آمریکا فروش مازاد آب سنگین و همچنین مازاد غنی‌سازی اورانیوم ۳,۶۷ درصدی از سوی رژیم را در لیست تحریم‌های جدید قرارداد، آخوند روحانی در یک نعل وارونه، خروج حکومت از دو بند یاد شده دران را اعلام نمود.

بر اساس توافق اتمی رژیم آخوندی تنها مجاز است تا ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم زیر چهار درصد غنی‌شده و ۱۳۰ تن آب سنگین ذخیره کند و مازاد تولیدات را به خارج کشور در ازای دریافت «کیک زرد» صادر نماید.
اکنون با راه افتادن این تصمیم حکومتی بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که خامنه‌ای عامدانه آتش‌بیار تنش در مجموعه مناسبات بغایت ضربه خورده رژیم با جامعه بین‌المللی می‌باشد.

خبرگزاری حکومتی ایسنا (۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸) در این رابطه می‌نویسد: «بعد از یک سال «سیاست صبر استراتژیک»، ایران تصمیم به کاهش گام‌ به گام تعهدات برجامی خود گرفت، اما هم‌زمان "کاهش همکاری‌های بین‌المللی" خود در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مقابله با تروریسم و حمایت و میزبانی از پناهجویان مختلف را نیز اعلام کرد که با واکنش‌های زیادی رو به رو شد».
ترجمان این جملات کلیشه ای به معنای آن است که رژیم آخوندی با اهرمی هایی مانند «مبارزه با قاچاق» و یا «تروریسم» و «پناهجویان افغانی» تلاش دارد تا بر اتحادیه اروپا برای گرفتن امتیاز فشار وارد آورد.
هفته گذشته نیز عباس عراقچی در سخنانی جنجال برانگیز موضوع اخراج شهروندان افغانی از ایران را برای نخستین بار مطرح نمود و بدین سان باز کردن مرزها برای ورود قاچاق به کشورهایی اروپا را در چشم انداز قرارداد.

واقعیت در ایران آخوند زده آن است که اساسا دیکتاتوری آخوندی سر مشاء تروریسم بین‌المللی و قاچاق مواد مخدر به خارج از کشور می‌باشد. کشف محموله‌های بزرگ مواد مخدر طی هفته‌های اخیر در آبهای اقیانوس هند و یا کامیون‌های باری در مرزهای بلغارستان و محموله‌های کشتی در ایتالیا که تماما از بنادر تحت کنترل سپاه به خارج ارسال شده‌اند، خود بهترین ادله بر این بازی کثیف از سوی خامنه‌ای برای باجگیری بین‌المللی می‌باشد.

بر اساس سناریو جدید حکومت، دولت آخوند روحانی ۶۰ روز به اتحادیه اروپا برای باز نمودن «تضمین نفتی و مالی» وقت داده، در غیراینصورت رژیم آخوندی از برجام خارج خواهد شد. در این راستا خامنه‌ای بخوبی مطلع است که خروج از برجام به معنای ورود پرونده اتمی رژیم به شورای امنیت با ماشه «بند ۷» می‌باشد که در منطق خود بنزین بروی آتش خود ساخته از سوی ولی‌فقیه خواهد بود...