دیکتاتوری ولی‌فقیه – حفظ برجام «اوجب واجبات» است



پس از خروج آمریکا از توافق اتمی با دیکتاتوری آخوندی و راه افتادن مادر تحریم‌ها در زمینه‌های اقتصادی، مالی، نفتی، بانکی، صنایع پتروشیمی و همچنین لیست گذاری سپاه پاسداران، اکنون تابوتی بنام برجام به دغدغه اصلی نظام آخوندی تبدیل شده است.

واقعیت بر سر این توافق شکست خورده که در آن بخوبی می‌توان انواع و اقسام پنهانکاری های رژیم آخوندی در زمینه اتمی را رؤیت نمود، ولی‌فقیه زهر خورده در تلاش است تا از طریق سه طرف باقی مانده، این جنازه را جان تازه‌ای داده و بدین‌سان به دلارهای نفتی و تضمین‌های مالی برای ادامه سیاست‌های مخرب خود دست یابد.

نگاه سرد اتحادیه اروپا به رژیم آخوندی در زمینه دادن هرگونه تضمین برای «اینستکس» و یا مواضع اخیر روسیه مبنی بر آنکه «ما آتش‌نشانی نیستیم» و همچنین کاهش شدید واردات نفت از سوی چین، صد البته آینه تمام قدی از بن‌بست رژیم در حفظ برجام می‌باشد.
همچنین سفرهای پرهزینه وزیر خارجه حکومت به آمریکا، چین، روسیه و یا ژاپن و همچنین گسیل شتابزده کمال خرازی  به فرانسه و التماس‌های مکرر از سوی دیپلماسی حکومت به طرف‌های مقابل، سخن از بی آیندگی برجام در زمینه‌های یاد شده را دارند.

جواد ظریف طی سفر خود به چین در تلویزیون حکومتی (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) این بی آیندگی برای برجام را اینگونه به تصویر می‌کشد: «نجات برجام وظیفه جامعه بین‌المللی است اگر جامعه جهانی احساس می‌کند برجام یک دستاورد مهم است باید همانند ایران اقدام عملی انجام دهد. برای حفظ آن تاکنون جامعه بین‌المللی به جای اقدام عملی برای حفظ برجام بیشتر اظهارنظر و صدور بیانیه داشته است».
به موازات این بلبشو در دیپلماسی آخوندی، باید به تهدیدات اخیر آخوند روحانی مبنی براینکه گوئیا حکومت به طرف‌های قابل ۶۰ روز فرصت برای دریافت تضمین‌های مالی و نفتی داده است، اشاره نمود. در این راستا دولت «تدبیر و امید» در بیانیه‌ای که پیشتر از سوی شورای امنیت ملی نظام تنظیم شده بود، از تعلیق دو بند از مفاد توافق اتمی خبر داده است.
بر این اساس حکومت در نظر دارد تا مازاد اورانیوم غنی شده بالای ۳,۶۷ درصد و همچنین مازاد ۱۳۰ تن آب سنگین ذخیره شده را دیگر به خارج ارسال نکند.

با این تاکتیک خامنه‌ای به اشتباه بر این باور است که اساسا نام آخوندی در وضعیتی است تا بر طرف‌های باقی مانده در برجام فشار وارد کند، در حالیکه هرگونه تخطی از مفاد برجام که النهایه به شکست آن راه ببرد، خود به مانند تیر خلاصی بر امیال و آرزوهای رژیم آخوندی در زمینه تعامل با جامعه جهانی می‌باشد و بهترین بستر را برای ارسال پروند اتمی به شورای امنیت و نیز عطف به بند ۷ منشور ملل متحد ایجاد می‌نماید.

اما از آنجائیکه همگان بخوبی نسبت به توخالی بودن هارت و پورت‌های نظام آخوندی و خالی بودن چنته خامنه‌ای مطلع می‌باشند، باید به موضعگیری اخیر سفیر رژیم در لندن در زمینه حفظ برجام و همچنین عدم تخطی از خواسته‌های بین‌المللی اشاره نمود.
به گزارش سایت جنگ خبر (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) سفیر حکومت در لندن در مصاحبه‌ای گفته است که «بعد از پایان مهلت ۶۰ روزه به قدرت‌های اروپایی، گام بعدی ایران همچنان در چارچوب توافق برجام خواهد بود».