افزایش انزوای جهانی رژیم آخوندی



در پی افزایش تنش در خلیج فارس و ارسال ناوگان دریایی و بمب افکن های آمریکا به منطقه و با اوجگیری مادر تحریم ها علیه مطامع و سیاست‌های مخرب خامنه‌ای، اکنون تمامی علائم و نشانه ها سخن از افزایش چشمگیر انزاوای بین‌المللی رژیم آخوندی را دارند.

تازه‌ترین سخنان وزیر دفاع انگلیس مبنی بر «حمایت نظامی» این کشور از متحدان خود و یا موضعگیری وزارت خارجه فرانسه در رابطه با نقض برجام از سوی دیکتاتوری آخوندی و همچنین بی‌تفاوتی روسیه نسبت به التماس و درخواست‌های عاجزانه حکومت برای مداخله که با پاسخ سرد کرملین روبرو گردیده است، تنها بخش کوچکی از این پازل را تشکیل می‌دهند.

برای نمونه وزیر دفاع انگلیس در تازه‌ترین موضعگیری گفت: «در صورت شدت گرفتن تنش‌ها در این شاهراه مهم، لندن آماده است به متحدانش از جمله واشنگتن، در برابر رژیم ایران کمک کند».

در نمونه ای دیگر باید به بیانیه اخیر وزارت خارجه فرانسه اشاره نمود. در این موضعگیری فرانسه اعلام کرده است: «ما قویاً از رژیم ایران خواستار ادامه اجرای تمامی تعهداتش تحت برجام هستیم و از هر گونه اقداماتی که ممکن است در نقض تعهدات آن باشد، پرهیز می‌دهیم».
این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «ما هر گونه اولتیماتوم را رد کرده و تبعیت رژیم ایران را از تعهداتش نسبت به اجرای تعهدات تعیین شده تحت برجام را ارزیابی می‌کنیم». (سایت مجاهدین خلق ۱ خرداد ۱۳۹۸)

بدین سان مشخص می شود که گذشت زمان برخلاف محاسبات حکومت، تماما به ضرر رژیم آخوندی انجامیده است. بر این اساس خامنه‌ای به اشتباه بر دو شریک مهم تجاری خود نخست روسیه و دیگری اتحادیه اروپا سرمایه گذاری کرده بود.
وی بر این باور بود که با ایجاد روابط تنگاتنگ اقتصادی و تجاری النهایه در موقعیتی قرار خواهد گرفت تا در تقابل بین‌المللی علیه سیاست‌های مخرب رژیم، از سوی این دو قطب مورد حمایت قرار بگیرد.

به موازات این تحولات نیز باید به مواضع اخیر از سوی شورای همکاری کشورهای عربی در خلیج فارس اشاره نمود. بر این اساس رهبران این شورا دو نشست فوق‌العاده در رابطه با مجموعه بحران‌های پیش رو و ضرورت مقابله با تهدیدات رژیم آخوندی طی هفته آینده برگزار خواهند کرد.

فراخوان به این نشست که از سوی عربستان انجام گرفته، درحالی است که نیروهای نیابتی رژیم آخوندی طی هفته گذشته در سه اقدام تروریستی چهار کشتی تجاری در بندری در امارات و دو پایگاه پمپاژ نفت در عربستان را مورد حمله قرار داده اند.
آخرین نمونه این آتش‌بیاری‌ها نیز در منطقه سبز بغداد با شلیک موشک کاتیوشا به منظور تست طرف مقابل صورت گرفت که خود بهترین ادله بر نیات خامنه‌ای در هرچه بحرانی‌تر کردن اوضاع را دارند.