رژیم آخوندی – نقض آشکار برجام



به یقین تاره ترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سخن از ابعاد پنهانکاری ها و همچنین نقض آشکار تعهدات دیکتاتوری آخوندی در رابطه با برجام را دارند.

آژانس در این گزارش تاکید کرده است که اولا رژیم آخوندی به میزان «۲۹ کیلوگرم» بر ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده خود افزوده و در ثانی «۳۳ سانتریفیوژ از نوع آی آر ۶» را نصب و بکار گرفته است.
ترجمان این جملات به معنای همان راه‌اندازی دستورالعمل شورای امنیت ملی رژیم آخوندی برای به چالش کشاندن دوباره جامعه بین‌المللی بر سر قرارداد اتمی می‌باشد.

واقعیت در دیکتاتوری خامنه‌ای آن است که این رژیم تضمین بقاء خود را همواره در سلاح اتمی و دستیابی به «بمب اتمی» جستجو کرده و این سیاست را حتی از فردای توافق اتمی در خفا به پیش برده است.
در این رابطه پیشتر آخوند روحانی خطاب به دول خارجی اعلام کرده بود: «شما اگر دیروز از آی آر ۱ می‌ترسیدید، امروز زنجیره ۲۰ تایی آی آر ۶ را افتتاح کردیم و اگر به ظلم خود ادامه دهید، زنجیره آی آر ۸ را خواهید دید». (سایت اسپوتنیک ۹ آوریل ۲۰۱۹)

افزایش سانتریفیوژها از سوی دیکتاتوری ولایت فقیه و همچنین بکاری گیری انواع پیشرفته آن به یقین ریشه در همان سیاست دستیابی هرچه سریعتر به بمب اتمی را دارند.
همچنین این سخنان در حالی بیان می شود که دیپلماسی علیل آخوندی در تماس‌ها و دیدارهای خارجی خود همواره تلاش دارد تا وجود این مخفی‌کاری و ریاکاری را لاپوشانی نماید.
سخنان ظریف مبنی بر اینکه گوئیا خامنه‌ای «فتوایی برای عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای» داده است، تماما دروغی بیش نیست، زیرا این جملات به معنای آن نیست که خامنه‌ای اساسا به دنبال «بمب اتم» نمی‌باشد، بلکه صرفا به «عدم استفاده» از آن بسنده کرده و نه بیش!

به موازات این واقعیت، آژانس در تازه‌ترین گزارش خود، از جمله تاکید کرده است: «ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد ایران بر اساس بررسی‌های ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاریخ ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت) میزان آن ۱۷۴.۱ کیلوگرم بوده است که ۱۰.۳ کیلوگرم نسبت به دوره سه‌ماهه قبلی افزایش نشان می‌دهد، به‌عبارتی میزان ذخایر اورانیوم ۳.۶۷ درصد ایران در مقایسه با دوره قبلی بیش از ۶ درصد رشد داشته است». (همان منبع بالا)

واقعیت این است که رژیم آخوندی در سایه سیاست مماشات بیش از دو دهه دست به افزایش و همچنین انبار کردن اورانیوم غنی شده زده بود. افشاگری‌های به موقع مقاومت ایران النهایه راه بدانجا برد تا جامعه جهانی نسبت به سیاست‌های مخرب خامنه‌ای در زمینه تولید بمب اتم حساس گردد.
خامنه‌ای اکنون در سایه تحریم‌ها و مجموعه فشارهای بر رژیم، یکبار دیگر دست به زورآزمایی برای گرفتن باج زده است، امری که اکنون صد البته و باید واکنش لازم از سوی جامعه بین‌الملل را به همراه داشته باشد.