رژیم آخوندی – آشکار شدن اختلافات با اتحادیه اروپا



سفر وزیر خارجه آلمان به تهران که به گفته باند «دلواپس نظام» صرفا برای پادرمیانی و وساطت بر سر تنش در خلیج‌فارس صورت گرفته است، اکنون آینه تمام قدی گردید تا اختلافات موجود میان دیکتاتوری خامنه‌ای و اتحادیه اروپا به انضمام آلمان، هرچه آشکارتر گردند.

در این رابطه رسانه‌های آلمان عمدتا از «شکست» این سفر و بی حاصل بودن تلاش‌ها برای «آرام کردن» اسب چموشی بنام ولی‌فقیه در ایران سخن گفته‌اند.

پیش از انجام این سفر که دولت آخوند روحانی به آن امید زیادی بسته بود، باند مقابل ضمن حمله به چنین سفرهایی، از وزیر خارجه مهم‌ترین عضو اتحادیه اروپا با عناوینی مانند «مهمان نامطلوب» یاد کرده بودند. همچنین «رونمایی» از چندین موشک پیش از سفر وزیر خارجه آلمان، خود معنایی به‌جز بیرونی کردن «محتوی گفتگوها» نداشته است.

در این رابطه سایت یورونیوز (۲۰ خرداد ۱۳۹۸) در گزارشی از این اقدام تحریک‌آمیز آخوندی می‌نویسد: «ایران روز یکشنبه در آستانه سفر هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان به تهران از «سامانه پدافند هوایی ۱۵ خرداد» رونمایی کرد.
امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در «سامانه پدافند هوایی ۱۵ خرداد» از موشک «صیاد ۳» استفاده شده است. وزیر دفاع ایران تاکید کرده که این سامانه قادر است همزمان شش هدف را شناسایی و ردگیری کند».

همچنین هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان اوج اختلافات میان طرفین را در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اینگونه به بیرون ساطع کرده است. وی در این رابطه به‌صراحت به طرف مقابل می‌گوید: «موضع سه کشور اروپایی آلمان فرانسه و انگلیس مشترک است. ما از برجام حمایت می‌کنیم البته معجزه هم نمی‌توانیم بکنیم.
چیزی که به هیچ عنوان آن را نخواهیم پذیرفت این است که چون یک طرف تعهداتش را کاهش داده است طرف دیگر هم تعهداتش را کاهش دهد. این را ما نمی‌پذیریم».

بدین سان مشخص می‌شود که علاوه بر موضوعاتی مانند «پروژه‌های موشکی و یا سیاست‌های مخرب رژیم آخوندی در منطقه» اکنون عبور خامنه‌ای از خط قرمزهای تعین شده بر سر «برجام» نیز به یکی دیگر از موضوعات مورد مناقشه میان طرفین تبدیل شده است.
در این رابطه خامنه‌ای به‌کرات اثبات کرده است که دیکتاتوری ولی‌فقیه اساسا شریک خوبی برای هیچ پیمان و تعهدی نبوده و نیست. افزایش غنی سازی به همراه بکارگیری سانتریفیوژهای نوع جدید و یا رونمایی‌های موشکی تماما در این راستا بوده و نشان از واقعیتی بنام «عمق اختلافات» میان رژیم آخوندی و اتحادیه اروپا را دارند.

روزنامه کیهان (۲۰ خرداد ۱۳۹۸) وابسته به بیت خامنه‌ای نیز در مقاله‌ای تند، ضمن حمله به این سفر، نوشته است: «سفر وزیر خارجه آلمان به تهران تحت عنوان واسطه (میان ایران و آمریکا) در حالی است که وزارت خارجه آلمان در روزهای گذشته در بیانیه‌ای گستاخانه و وقیحانه تاکید کرده بود: «اجرای کامل برجام از جانب ایران، عاملی کلیدی برای ثبات در منطقه است. کشوری که به پادوی آمریکا مشهور است و بدون اجازه واشنگتن حتی نمی‌تواند در خاک خود یک باک بنزین به هواپیمای حامل ظریف بدهد، چه به نقش‌آفرینی برای احقاق حقوق ایران؟!».