ایران - تلاش برای میانجیگری در سایه بمب و موشک‌پرانی



هنوز هواپیمای نخست‌وزیر ژاپن برای «میانجیگری» در فرودگاه تهران بر زمین ننشسته بود که خبرگزاری‌ها از شلیک موشک از سوی نیروهای نیابتی رژیم آخوندی به یک فرودگاه در عربستان که منجر به زخمی شدن ۲۶ مسافر گردیده و همچنین انفجار «دو کشتی نفتی» در دریای عمان خبر داده‌اند.

به یقین همزمانی این سفر با اقدامات تروریستی روبه رشد از سوی رژیم آخوندی از سر «خیر و صلاح» برای منطقه بحرانی و یا فروکش نمودن تنش‌ها در خلیج‌فارس نبوده است.
پیش از ورود نخست‌وزیر ژاپن نیز بسیج سرکوبگر در تجمعی در مقابل فرودگاه مهرآباد از «نتایج» این تلاش‌ها خبر داده بود.
باند وابسته به بیت خامنه‌ای پلاکاردهایی در دست داشتند با این مضمون که اگر سفر نخست‌وزیرکشور آفتاب به تهران با هدف میانجیگری بین آمریکا و ایران انجام می‌شود، فایده و دستاوردی نخواهد داشت. روزنامه فرهیختگان هم با کنایه از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در جنگ جهانی دوم تصویری از انفجار یک بمب اتم منفجر کرد و تیتر زد: «آقای آبه! چطور به یک جنایتکار جنگی اعتماد می‌کنید؟».

این وضعیت مضحک در حالی است که خامنه‌ای با یک دست آخوند روحانی را برای راه گشایی و چیدن میز مذاکره به استقبال میهمانان خارجی و واسطه گران می‌فرستند و با دست دیگر دست به صدور آتش‌افروزی و بمب‌گذاری علیه کشورهای همسایه و اسلامی دارد.
بسیاری از کارشناسان مسائل ایران بر این باور هستند که در چمدان نخست‌وزیر ژاپن دو پرونده قرار دارد، نخست موضوع ادامه خرید نفت از دیکتاتوری خامنه‌ای و دیگری درخواست مذاکره بر سر مسائلی مانند پرونده اتمی و سیاست‌های مخرب رژیم در منطقه می‌باشند.

خواسته‌های رژیم نیز از این دیدار که قرار است تا نتایج آن به گوش مقامات آمریکا برسد، همان مجموعه سیاست‌های تکراری و خسته کننده خامنه‌ای هستند.
ولی‌فقیه زهر خورده در این رابطه با به نخست‌وزیر ژاپن می‌گوید: «رئیس‌جمهور امریکا چند روز پیش با جنابعالی دیدار و گفت‌وگو و درباره ایران هم صحبت کرد، اما بعد از بازگشت از ژاپن، بلافاصله تحریم صنایع پتروشیمی ایران را اعلام کرد، آیا این پیام صداقت است؟ آیا این نشان می‌دهد که او قصد مذاکره صادقانه دارد؟».
بدین سان وی ناخواسته به وضعیت بحرانی و بن‌بست رژیم آخوندی برای ورود به پای هر میز مذاکره‌ای اعتراف می‌کند. بر این اساس ول فقیه بخوبی می‌داند که ورود به چنین میدانی مملو از مین‌های انفجاری به مثابه مهر و امضاء شکست برای هر مذاکره‌ای خواهد بود.

همچنین خامنه‌ای یکبار دیگر سیاست خرید وقت تا پائیز سال آینده که رژیم آخوندی سرمایه‌گذاری هنگفتی برای انتخابات آمریکا کرده است را اینگونه به بیرون ساطع می‌نماید. وی با اشاره به سخنان نخست‌وزیر ژاپن مبنی بر این‌که «امریکا آماده مذاکرات صادقانه» است، می‌افزاید: «ما این حرف را اصلاً باور نمی‌کنیم زیرا مذاکرات صادقانه از جانب شخصی همچون ترامپ، صادر نمی‌شود». (خبرگزاری حکومتی شبکه خبر ۲۳ خرداد ۱۳۹۸)