رژیم آخوندی – صادرات نفت به زیر ۳۰۰ هزار بشکه رسید

 

مجموعه بحران های لاعلاج در دیکتاتوری ولی فقیه و تنش های تصنعی رژیم با جامعه بین المللی اکنون به قطع شریان های مالی و درآمد هی نفتی رژیم راه برده است.

تازه ترین داده ها از بازار نفت حاکی از آن است که حجم صادرات نفتی در رژیم آخوندی اکنون به «۳۰۰ هزاربشکه» در روز رسیده است.
خبرگزاری رویتر در این رابطه می نویسد: «صادرات نفت ایران در سه هفته نخست ماه جاری میلادی (ژوئن)، با کاهشی چشم گیر، به کمتر از ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
این در حالی است که بنا بر آمار منابع آگاه از صادرات نفت و شرکت رفینیتو، صادرات نفت ایران در ماه مه گذشته، روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز بود». (سایت العربیه ۲۵ ژوئن ۲۰۱۹)

بدین سان ملاحظه می شود که از فردای عدم تمدید معافیت برای هشت کشور خریدار نفت رژیم از سوی آمریکا و از فردای لیست گذاری سپاه پاسداران بعنوان متولی اصلی «پالایشگاه ها و منابع نفتی» در ایران، صادرات نفت از سوی دیکتاتوری ولی فقیه تنها طی یک ماه گذشته بالغ بر «۲۰۰ هزار بشکه » کاهش را به ثبت رسانده است.
ترجمان این آمار و ارقام نیز نیز به معنای افت درآمد های ارزی برای دولت آخوند روحانی می باشد که در خوش خیالانه ترین برنامه ریزی ها، پایه و اساس بودجه سال جاری را بر نفت بشکه ای ۷۰ دلار تنظیم کرده بود.

به موازت این وضعیت بغرنج برای حکومت باید به پشت کردن شرکای تجاری رژیم در آسیا در زمینه خرید نفت از ایران، اشاره نمود تا پازل مصیبت های خامنه ای روشن تر گردد.
برای نمونه به گزارش سایت دویچه وله (۲۸ ژوئن ۲۰۱۹) کشورهای بزرگ آسیایی مانند هند، ژاپن، کره جنوبی و یا چین نیز، یا واردات نفتی خود از ایران را قطع کرده و یا به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده اند.
این گزارش می افزاید: «کل صادرات نفت ایران به آسیا در ماه مه گذشته به ۳۸۶ هزار بشکه در روز رسیده که این میزان کاهشی ۷۸.۵ درصدی را در مقایسه با ماه مه سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد.
به گزارش رویترز، ایران تا پیش از پایان مهلت معافیت‌های نفتی آمریکا طی ۹ ماه یک میلیون و ۶۲۰ هزار بشکه نفت در روز به آسیا صادر کرده بود».

بحران صادرات نفت برای رژیم آخوندی تنها به آسیا ختم نمی شود. برای نمونه پیشتر نیز زنگنه وزیر نفت در دولت آخوند روحانی بصراحت به عدم خرید نفت از سوی کشورهای اروپایی تاکید کرده بود.
وی در این رابطه گفت: «شرکت‌های اروپایی برای خرید نفت ایران تمایلی از خود نشان نمی‌دهند و همکاری نمی‌کنند. او سال گذشته گفته بود دو کشور اروپایی که به طور موقت از تحریم‌ها معاف هستنند» جواب تماس ما «را هم نمی‌دهند».