درگذشت مادر رجبی، مادر مجاهدان شهید افسانه و زهرا رجبی (شهید بزرگ حقوق پناهندگان)


باکمال تأسف و تأثر، از درگذشت خانم اقدس وحید(مادر رجبی) در سوئد مطلع شدیم.

این مادر بزرگوار که متولد سال ١٣١٥ در تبریز بود، در طول زندگی خود، پیوسته با بی‌عدالتی، ظلم و ستم، و نابرابری در حاکمیت دو دیکتاتوری شاه و شیخ رو‌به رو بود و در مقابل آن ایستادگی کرد.  
او که مادر مجاهدان شهید زهرا و افسانه رجبی بود، پس از انقلاب ضدسلطنتی، زندگی خود را در کشمکش با پاسداران و شکنجه گران رژیم و در پشت در زندانها و یا در تعقیب و گریز گذراند و به راستی مادری از تبار صبر و متانت، رنج و درد، بخشش، بردباری، گشاده رویی، مهر و عشق و پایداری و مقاومت بود.
مادر از شروع انقلاب ضدسلطنتی، هوادار سازمان مجاهدین خلق بود و در برنامه‌های مجاهدین و سخنرانی‌های مسعود رجوی شرکت می‌کرد.                                      

ازسال ٦٠ ببعد، با دستگیری و زندان و شکنجه و اعدام دختر مجاهدش افسانه رجبی، روبه روشد. اعدام دامادش سیدمحمد برقعی، سکته پدر رجبی پس از اعدام فرزندش افسانه، اعدام برادرزاده‌اش صدیقه وحید و ترور و شهادت مجاهد قهرمان زهرا رجبی، شهید بزرگ حقوق پناهندگان در ترکیه توسط تروریستهای رژیم آخوندی و دستگیریها و تعقیب و کنترلهای حکومت آخوندی علیه دیگر فرزندان و بستگانش، درد وغمهای بزرگ دیگری را برای مادر رقم زد.
مادر رجبی پس از خروج از کشور همواره در کنار مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران بود و در فعالیتها و اعتراضات کوچک و بزرگ و از جمله در تحصن ١٧ ژوئن و یا اکسیونهای محلی هفتگی در محل زندگیش شهر بروس- سوئد، شرکت می‌کرد.

مادر رجبی که سرشار از عشق و ایمان به  فرزندان مجاهدش یود، نهایتا ، روز شنبه ٢١ سپتامبر ۳۰ شهریور در بیمارستانی درشهر بروس- سوئد پس از بیماری جانکاهی بدرود حیات گفت و به رحمت ایزدی پیوست.
درگذشت این مادر بزرگوار را به همه بازماندگان و به خانواده بزرگ مقاومت به ویژه اشرف نشانها در سوئد تسلیت می‌گوییم.