رژیم آخوندی در تله بحران رشد اقتصادی



به یقین بروز بحران های لاعلاج اقتصادی در دیکتاتوری ولی‌فقیه ماحصل تمامی سیاست های مخرب و میهن برباده حکومتی است که پایه و بنیان خود را برصدور بحران، کشور گشایی، تروریسم و جنگ های نیابتی گذاشته است.

بر این اساس شاهد هستیم که از زمان بروی کار آمدن رژیم آخوندی حجم عظیمی از سرمایه‌ها و درآمدهای ملی هزینه چنین سیاست‌های مخربی گردیده و بدین‌سان لطمات جبران‌ناپذیری را برتار و پود جامعه، رشد اقتصادی، آبادانی و ساخت زیربناهای کشور وارد کرده است.

بحران رشد اقتصادی در دیکتاتوری ولی‌فقیه به حدی است که صندوق بین‌المللی پول از چشم‌انداز تیره و تار آن تا پایان سال جاری خبر داده است.
بنابرتاز ترین ارزیابی‌های این صندوق «رشد تولید ناخالص داخلی ایران در طول سال جاری میلادی به منفی ۹.۵ درصد» خواهد رسید. (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۳ مهر ۱۳۹۸)
پیشتر نیز صندوق بین‌المللی پول در گزارش ماه آوریل خود، «نرخ رشد اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۹ را منفی شش درصد» برآورد کرده بود.

بر اساس داده‌های جهانی، این رقم در حالی به قوت خود باقی خواهد ماند که رژیم آخوندی بتواند روزانه قریب ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر نماید، امری که طی ماه‌های گذشته با افت شدید روبرو گردیده، بطوریکه بر اساس آخرین آمارها، میزان صادرات نفت ایران طی ماه سپتامبر به سقف ۱۰۰ هزار بشکه در روز نزول کرده است.

در نبود چشم‌انداز برای رشد اقتصادی به یقین باید به انتظار رشد تورم و به تبع آن گرانی سرسام‌آور در جامعه نشست. بر اساس آخرین آمار صندوق بین‌المللی پول، نرخ تورم در ایران آخوند زده طی سال گذشته به بالای ۳۹ درصد رسیده است.

تبعات این روند مخرب را مردم ایران اکنون با پوست و استخوان در بالا رفتن هزینه زندگی و نیازمندی‌های روزانه خود لمس می‌کنند.
در تازه‌ترین نمونه آن باید به افزایش بهای نان بعنوان غذای اصلی میلیون‌ها ایرانی طی هفته‌های گذشته اشاره نمود.
سایت اقتصاد نیوز (۲ مهر ۱۳۹۸) در این رابطه نوشت: «قیمت لواش گردان با وزن چانه ۱۴۰ گرم ۳۰۰ تومان، قیمت تافتون گردان با وزن چانه ۱۴۰ گرم ۳۰۰ تومان، قیمت بربری ساده با وزن چانه ۵۱۰ گرم ۱۰۰۰ تومان،‌ قیمت تافتون سنتی با وزن چانه ۲۳۰ گرم ۵۵۰ تومان و قیمت تافتون خراسانی با وزن چانه ۲۳۰ گرم ۵۵۰ تومان اعلام شد.
گفتنی است نان بربری نسبت به نرخ سال ۹۶ قبل حدود ۲۵ درصد و قیمت تافتون سنتی حدود ۱۶ درصد افزایش قیمت داشته است».

در چنین وضعیت اسفباری است که آخوند شیاد روحانی در تمامی تبلیغات دولتی از «رشد اقتصادی» و» تثبیت پول ملی » سخن به میان می اورد. وی روز گذشته در یک فرافکنی آشکار اعلام کرده بود: ««از اردیبهشت سال ۹۸ شاخصهای ما مسیر و حرکت درستی را طی می‌کند؛ یعنی تورم نقطه‌به‌نقطه ما از ۵۲ درصد امروز رسیده به ۳۴ درصد».(کنفرانس مطبوعاتی آخوند روحانی ۲۲ مهر ۱۳۹۸)!!

ابعاد این «دروغ پراکنی» های عامدانه به حدی است که حتی صدای متولیان و رسانه‌های رژیم را نیز بلند کرده است. روزنامه حکومتی آفتاب یزد در پاسخ به شیخ حسن شیاد می‌نویسد: «این مصاحبه‌های تشریفاتی که خبرنگاران تعیین می‌شوند و سوالات مشخص دارند خیلی افکار عمومی را در این شرایط اقناع نمی کند، چون مردم تمام دغدغه‌شان آن چیزی است که به عینه در سیاست و بر سر سفره‌شان در حوزه اقتصاد می‌بینند».