فساد حکومتی - ۲۲ میلیارد دلار «ملاخور» شد!



ابعاد دزدی‌های سازمان داده شده از سوی متولیان و کارگزاران حکومت اکنون به حدی رشد و نمو یافته که حتی صدای متولیان رژیم آخوندی را نیز بلند کرده است.

در این رابطه معاون آخوند روحانی در سخنانی ضمن اعتراف به مفقود شدن «۲۲ میلیارد دلار» از سرمایه‌های ملی، از جمله می‌گوید: «کسانی در مقطعی ۲۲ میلیارد دلار منابع کشور را به استانبول و دبی بردند تا به گفته خودشان قیمت ارز را در کشور کاهش دهند، درحالی‌که نه قیمت دلار کاهش پیدا کرد و نه مشخص شد که ۲۲ میلیارد دلار چه شد؟». (سایت حکومتی خبرآنلاین ۳۰ مهر ۱۳۹۸)

واقعیت در لابلای این جملات به یقین دلسوزی این یا آن باند نظام برای منافع ملی و یا مبارزه علیه دزدی و فساد نیست، بلکه دعوا بر سر «لحاف ملا» یعنی نزدیک شدن به موعد نمایش انتخابات برای مجلس حکومتی است.
این همان بخشی از شیوه‌های دوز و دغل‌بازی‌های باند آخوند روحانی برای گرم کردن تنور نمایشی است که به گفته «دلسوزترین» تحلیل گران رژیم، تنها در» فضای گلخانه‌ای» امکان «برد و یا باخت» این یا آن جناح حکومت میسر خواهد بود.

اما واقعیت در رژیم فاسد آخوندی آن است که در فردای اعلام «ارز جهانگیری» که بر اساس آن دلار آمریکا برای «خودی‌های نظام» به قیمت ۴۲۰۰ فروخته شد، ۱۸ میلیارد دلار از سرمایه‌های کشور از طریق باندهای مافیایی حکومت و یا زیر شبکه‌های وابسته به سپاه پاسداران و بیت خامنه‌ای که عمدتا در بازار و خرید و فروش دست دارند، برای خرید ظاهرا نیازمندی‌های کشور به خارج صادر گردید.
عدم بازگشت محصولات در نبود سیاستی بنام «حساب و کتاب» در این دیکتاتوری اکنون به موضوعی برای جنگ باندها در درون نظام آخوندی تبدیل شده است.

ابعاد این افتضاح سیاسی و مالی به حدی بود که حتی آخوند روحانی نیز ناچار به موضعگیری در رابطه با آن گردید و از جمله اعتراف کرده بود: «اگر کسی این پول را گرفته و جنس را وارد نکرده است باید بررسی شود و هم دستگاه اجرایی و هم قوه قضاییه با او برخورد کنند». (خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس ۲۸ مهر ۱۳۹۸)

بسیاری از کارشناسان مسائل ایران به‌درستی بر این باور هستند که مفقود شدن ۲۲ میلیارد دلار برابر با میزان کل صادرات نفتی رژیم در سال ۲۰۱۶ می‌باشد. همچنین ابعاد دزدی و غارت در این دیکتاتوری فاسد به حدی است که به دلیل فشارهای گسترده اجتماعی و خیز و خروش مردم در شهرهای میهن با شعار «اگر یک دزدی کم بشه، مشکل ما حل میشه»، امروز متولیان رژیم ناچار به رو کردن دستان آلوده یکدیگر شده‌اند.

دستگیری‌های اخیر در میان متولیان باندها مانند برادر شیخ حسن روحانی، جنگ میان آخوند یزدی و لاریجانی بر سر دزدی‌های طرفین، تبانی دو نماینده مجلس در خصوص خرید شش هزار خودرو و انبار کردن طلا، رشوه‌گیری در قوه قضائیه از طریق دریافت آپارتمان و یا ویلا، اختلاس و دزدی در پرونده پتروشیمی و یا دزدی در بانک سرمایه تنها نوک قله‌ای بنام «کوه یخ دزدی و فساد» دولتی در ایران آخوند زده می‌باشند.