رژیم آخوندی - شاخص فلاکت به ۵۳ درصد رسید!



در علم اقتصاد فلاکت از جمع دو فاکتور «نرخ بیکاری و نرخ تورم» تبین شده است.

بیکاری نیز معلول پدیده دیگری بنام رکود اقتصادی و شکست مالی است که اکنون در ایران آخوند زده بیداد می‌کند.
در این رابطه با نیم‌نگاهی به چهره شهرها و به‌ویژه تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها و یا وجود خیل عظیم جوانان دستفروشان، به‌خوبی می‌توان به ابعاد رشد این پدیده شوم رسید.

تازه‌ترین داده‌های حکومت سخن از رسیدن نرخ فلاکت به بالای «۵۳ درصد» را دارند. در این رابطه یک گزارش حکومتی ضمن اعتراف به ابعاد مخرب این وضعیت می‌نویسد: «ایران جزء کشورهایی است که نرخ بالای شاخص فلاکت را دارد. آمارهای تازه نشان می‌دهد که شاخص فلاکت ایران دوباره به رقم ۵۳.۲ درصد در تابستان ۹۸ رسیده است». (سایت حکومتی اقتصاد آنلاین ۳۰ مهر ۱۳۹۸)

اما همانطور که ذکر شده این شاخص مربوط به سقف زمانی تا تابستان سال جاری بوده است، در حالیکه بنابرتازه‌ترین داده‌های مرکز آمار نرخ تورم طی ماه‌های اخیر به بالای «۵۱ درصد» رسیده است. (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم / ۵ آبان ۱۳۹۸)
 بدین‌سان اگر نرخ بیکاری در کل کشور را به‌طور متوسط فقط «۱۰ درصد» فرض نمائیم، در آن صورت به شاخص دیگری برای فلاکت تا پایان مهرماه امسال خواهیم رسید، یعنی به رقمی معادل «۶۳ درصد»!

همچنین داده‌های دولت آخوند روحانی نیز، خواسته یا ناخواسته تائیدی بر این واقعت می‌باشد. این گزارش در ادامه به کورنولوژی شاخص فلاکت در دیکتاتوری خامنه‌ای پرداخته و اضافه می‌کند: «نگاهی به وضعیت این شاخص در سال‌های مختلف نشان می‌دهد که بعد از سال ۹۲، شاخص فلاکت آرام آرام به سمت کاهش رفت. شاخص فلاکت در سال ۹۲، عدد ۴۵.۱ درصد بود که در سال‌های بعد به ۲۶.۲ و پایین‌تر رسید؛ اما در سال ۹۷ دوباره بالا رفت».

این وضعیت بحرانی در حالی است که بسیاری از کارشناسان اساسا نسبت به آمار و ارقام رژیم آخوندی همواره با نگاه شک و تردید برخورد می‌کنند.
برای نمونه آمار واقعی نرخ بیکاری در ایران اکنون به بالای ۳۰ درصد رسیده است. بخش‌های بزرگی از کشور که اکنون به‌عنوان مناطق «ضربه‌پذیر» شناسایی شده‌اند، نمونتا استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، کردستان، لرستان، ایلام، کرمان، مناطق جنوبی کشور دارای نرخ بیکاری ۳۵ الی ۵۵ درصد می‌باشند.
بدین‌سان ملاحظه می‌شود که شاخص واقعی فلاکت با تمامی آمار و ارقام قلابی رژیم آخوندی سال‌ها فاصله نوری دارند.

همچنین رشد سه برابری شاخص فلاکت طی «سه سال» گذشته در حالی است که در برآوردهای جهانی، میانگین شاخص فلاکت جهانی را در محدوده ۱۲ درصد ارزیابی می‌نمایند، یعنی حدود یک پنجم رقم فعلی در ایران آخوند زده...