پیوستن کشورهای عربی به جمع تحریم کنندگان رژیم آخوندی



با رشد خیزش و قیام مردم در کشورهای همسایه و منطقه علیه مطامع مخرب رژیم آخوندی، شش کشور عربی نیز به جمع تحریم کنندگان علیه دیکتاتوری ولی فقیه پیوستند.

این تحریمها درحالی به تصویب رسیده که خامنه ای با اهرم نیروهای نیابتی و سرکوبگر دست به کشتار مردم بیدفاع در عراق، لبنان و یا لشکر کشی به سوریه زده است.
حمایت بیدریغ رژیم از حزب الشیطان و یا ارسال موشک و پهپادهای انفجاری به حوثی ها در یمن و تامین مالی وحوش حشد الشعبی و کتائب و عصائب در عراق تنها گوشه ای از این فعالیت های مخرب می باشند.

یک گزارش بین‌المللی در این رابطه می‌نویسد: «ایالات‌متحده و شش کشور عربی شماری از بانک‌ها، شرکت‌های تجاری و اشخاص حقیقی مرتبط با ایران را تحریم کردند. علت این اقدام، نقش آنها در حمایت‌ مالی جمهوری اسلامی از تروریسم اعلام شد».

در بیانیه مشترکی که از سوی کشورهای ایالات‌متحده، امارات عربی متحده، بحرین، عربستان سعودی، عمان، قطر و کویت، هفت کشور تحریم کننده، صادر شده است، ازجمله تاکید گردیده: «شرکت‌های تحریم‌شده، موسسه‌های پوششی برای فعالیت‌های اقتصادی بسیج هستند و میلیاردها دلار سرمایه بسیج در صنایع اتومبیل‌سازی، معادن، فلزات و بانکداری را کنترل می‌کنند. شرکت‌های تحریم‌شده در خاورمیانه و حتی اروپا فعالیت دارند». (سایت دویچه وله ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹)

همچنین ترجمان این جملات بدان معنا است که متاسفانه بسیاری از کشورهای اروپایی در راستای ادامه سیاست مماشات با دیکتاتوری ولی فقیه، دستان آلوده شرکت‌ها و دوایر پوششی رژیم آخوندی برای صدور تروریسم در منطقه را با ایجاد کانال‌های مالی و تجارت، همچنان باز گذاشته‌اند.
بر اساس تحریم‌های جدید تمامی منابع مالی وابسته به نهادهایی مانند سپاه پاسداران، بسیج ضد مردمی و نیروی تروریستی قدس بلوکه شده و امکان هرگونه سرمایه‌گذاری، تجارت و داد وستد برای آنها مسدود خواهد شد.

با نگاهی به فهرست ۲۵ نهاد حقیقی و حقوقی رژیم آخوندی که در لیست تحریم‌ها آمده‌اند، از جمله می‌توان نام‌هایی مانند «بانک تعاون بسیج، بانک مهر اقتصاد، بانک ملت، تراکتورسازی، فولاد مبارکه، بانک پارسیان و بانک سینا» را مشاهده نمود.
یک گزارش حکومتی(سایت خبربان ۹ آبان ۱۳۹۸) با اشاره به ابعاد این تحریم‌ها علیه بسیج سرکوبگر می‌نویسد: بنا بر اعلام «دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌های تازه اعمال شده، شبکه مالی بسیج را هدف قرار گرفته است که یکی از بازوهای سپاه پاسداران محسوب می‌شود».

همچنین سایت العربیه (۳۰ اکتبر ۲۰۱۹) در رابطه با نقش مخرب سپاه در منطقه تاکید کرده است: «این گسترده‌ترین اقدام این مرکز از زمان تاسیس تا کنون است و تمرکز روی نهادهای حامی سپاه پاسداران و بازوهای ایران در منطقه، از جمله حزب‌الله لبنان قرار داده شد. بسیاری از شرکت‌های تحریم‌شده برای سازمان بسیج سپاه پاسداران امکانات مالی تامین می‌کرد. بسیج یک گروه شبه‌نظامی است که ایران نیروهایش را در سرکوب اعتراضات مردمی و همچنین مشارکت در جنگ‌هایی که سپاه در داخل و خارج ایران ایجاد می‌کند و انجام اقدامات تروریستی، به کار می‌گیرد».