سقوط تجارت رژیم آخوندی با اتحادیه اروپا



تازه‌ترین داده های بین المللی سخن از سقوط شدید حجم تجارت از سوی رژیم آخوندی با مهم ترین شریک تجاری خود در غرب، یعنی اتحادیه اروپا را دارند.

این افت شدید که بنابر تائید رسانه های حکومتی اکنون به سقف «۷۵ درصد» رسیده، درحالی است که قرار بود تا در فردای خروج ایالات متحده از توافق اتمی، تجارت با ۲۷ کشور این اتحادیه بعنوان «چوب زیر بغلی» برای دیکتاتوری خامنه ای عمل نماید.

حال با نیم نگاهی به روند شتابان افت تجارت و درحالیکه هیچکدام از امیال و آرزوهای خامنه ای برای گرفتن «تضمین نفتی و بانکی» از اتحادیه اروپا برآورده نشده است، بسیاری از کارشناسان مسائل داخلی بدرستی بر این باور هستند که تمام قول و قرارهای داده شده، تنها حکایت « آب نبات چوبی» را داشته است.

یک گزارش حکومتی (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم ۱۰ آبان ۱۳۹۸) در این رابطه اعتراف کرده است: «مبادلات دو طرف در ۸ ماهه نخست ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۴.۲۹۲ میلیارد یورو بوده که این رقم در ۸ ماهه نخست امسال با افت ۷۵ درصدی به ۳.۴۷۱ میلیارد یورو رسیده است».
بدین سان شخص می‌شود که دولت آخوند روحانی به نیابت از ولی‌فقیه زهر خورده و طلسم شکسته در باز کردن کانالی برای دور زدن تحریم‌ها و به تبع آن به دست آوردن ارزهای خارجی اکنون با شکست سنگینی روبرو شده است.

اما واقعیت در پشت این شکست را باید در سیاست‌های مخرب آخوندی مانند توسعه برنامه‌های موشکی، ادامه جنگ‌طلبی و حمایت از گروه‌های تروریستی و یا مخفی‌کاری‌های اتمی حکومت جستجو نمود. به یقین شلیک موشک و پهپادهای انفجاری به مراکز نفتی در کشورهای همسایه و یا بمب‌گذاری علیه نفت‌کش‌ها و کشتی‌ها، بدون عواقب نخواهد ماند. این همان جوهر و مضمون محتوای این شکست می‌باشد.

بر این اساس می‌توان اذعان کرد که تمامی تلاش‌های سه کشور مهم در اتحادیه اروپا، یعنی فرانسه، آلمان و انگلیس برای «رام کردن» قاطر چموش ولایت تا به امروز با شکست روبرو شده و بدین سان طرفین در بن‌بستی قابل پیش‌بینی بسر می‌برند.
رئیس بانک مرکزی حکومت در تازه‌ترین سخنان به این بن‌بست اینگونه اعتراف کرده است: «اجرایی شدن خط اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری فرانسه برای حفظ توافق هسته‌ای بستگی به آمریکا و فرانسه دارد تا با همکاری یکدیگر، راهی برای حل این مشکل بیابند» (سایت حکومتی خبر آنلاین ۱۰ آبا ۱۳۹۸)

همچنین گزارش فوق در ادامه قدری به عمق شکست تجاری رژیم رفته و سپس می‌افزاید: «صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه تا اوت ۲۰۱۹ به کمتر از نصف صادرات این اتحادیه به ایران در مدت مشابه سال قبل رسیده است. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۸ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۶.۱۹۸ میلیارد یورو اعلام شده بود اما این رقم در مدت مشابه امسال به حدود ۳ میلیارد یورو (۲.۹۹۴ میلیارد یورو) کاهش یافته است.
واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۸ ماهه نخست ۲۰۱۹ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۹۴ درصدی داشته و به ۴۷۷ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در ۸ ماهه نخست سال قبل ۸.۰۹۴ میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بود».