خفگی مالی نظام – افزایش مالیات و قیمتها


بحران خفگی اقتصادی و مالی در دیکتاتوری ولی‌فقیه اکنون به بروز تنگناهای شدید برای بریز و بپاش های، دزدی، فساد، غارت هزینه سیاست‌های مخرب رژیم آخوندی راه برده است.

هزینه‌های سنگین جنگ در یمن، سوریه و یا حمایتهای مالی بی‌دریغ خامنه‌ای از نیروهای دست‌نشانده و تروریستی در لبنان و یا عراق برای سرکوب مردم این کشورها، به یقین آینه تمام قدی برای بروز بحرانهای مالی می‌باشد.
بر این منطق است که دولت آخوند روحانی تلاش دارد تا با فشار بر اقشار ضربه‌پذیر به نوعی تعادل مالی برای صندوق ورشکسته دولت برسد. در این راستا وی به صراحت به دو راه‌کار برای پیشبرد این سیاست اعتراف کرده است. نخست «افزایش مالیاتها» و دیگری «افزایش بهای انرژی» که در قدم نخست با افزایش سه برابری بنزین همراه می‌باشد.

کودتای شیخ حسن روحانی در نیمه‌های شب و در حالی‌که میلیون ها ایرانی در بستر خواب به‌سر می‌بردند، خود بهترین ادله بر این دغلکاری و مخفی‌کاریهای نظام می‌باشد. حاکمیت با این شیوه تلاش داشت تا ضمن غافلگیر نمودن جامعه، زمان خریده و بدین سان در فردای آن شب، مردم را غافلگیر نماید.اما سیل خروشان مردم به‌جان آمده که نخست از شهرهای خوزستان آغاز گردید و سپس به اقصی نقاط ایران کشیده شد، اکنون خواب را از چشمان هراسان ولی‌فقیه به‌در کرده است.

در این راستا مردم در اقصی نقاط کشور ضمن اعتراض به افزایش بهای بنزین، با صف کشی، بستن معابر، آتش زدن لاستیک و پمپ بنزینها، با نیروهای سرکوبگر و امنیتی رژیم درگیر شدند. مردم در بسیاری از شهرها شعار می‌دهند «دیکتاتور حیا کن، مملکتو رها کن»، «روحانی حیا کن، مملکتو رها کن»، «مرگ بر روحانی» و بدین سان کلیت نظام آخوندی را به چالشی به‌نام «سرنگونی» کشانده‌اند.
هم‌چنین ابعاد فشار مردم به‌جان آمده علیه حکومت به‌حدی است که رسانه‌های رژیم نیز ناچار به بازتاب پاره‌ای از آنها شده‌اند.
برای نمونه سایت حکومتی آفتاب‌ نیوز (۲۴آبان ۱۳۹۸) اعتراف می‌کند: «در شهرهای اهواز، امیدیه، ماهشهر، بهبهان و خرمشهر در استان خوزستان، و هم‌چنین بیرجند و مشهد، و سیرجان در استان کرمان برخی شهروندان نسبت به افزایش قیمت بنزین تجمع‌هایی اعتراضی برگزار کردند».

موضوع اعتراضات تنها به تظاهرات و یا اعتصابات ختم نمی‌شود، بلکه اقشار به‌جان آمده در چندین حرکت نمادین، ضمن به آتش کشیدن پمپ‌بنزینها و یا منابع نفتی رژیم، خشم و اعتراض خود را به نمایش گذاشته‌اند.
خبرگزاری حکومتی ایرنا در هراس از ابعاد قیام، با وارونه‌نمایی و دروغگویی به‌‌نقل از رئیس مرکز فوریتهای امنیتی، اطلاعات و اخبار وزارت کشور رژیم می‌نویسد: « پس از اجرای برنامه تغییر قیمت بنزین، زمینه سوءاستفاده و شایعه پراکنی عده‌یی در فضای مجازی ایجاد شده است و در این راستا معاندین نیز در جهت بزرگ نمایی رویدادها و برای دستیابی به اهداف ضدمردمی خود، اقدام به شایعه سازی و دروغ‌پراکنی می‌کنند.
به‌عنوان نمونه پخش کلیپ مربوط به چند مورد آتش‌سوزی سال‌های گذشته که ناشی از تحریق های غیرعمدی بوده، با ادعای کاملاً دروغ آتش‌سوزی در پمپ بنزین در یک خیابان تهران و یا در یکی دو شهر دیگر، که هم‌چنان که از سوی خبرگزاریهای مختلف اعلام شد، به هیچ عنوان واقعیت ندارد»!

هم‌چنین در رابطه با قیام اخیر مردم علیه گرانی، خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، با درود به مردم غیور مشهد شیراز، کرج، سیرجان، اهواز و دیگر شهرها که در مقابل رژیم فاسد و تبهکار آخوندی بپا خاسته‌اند، از عموم جوانان خواست به حمایت از تظاهرکنندگان قیام کنند.