قیام ایران – موج حمایت های خارجی از مردم


درحالیکه دیکتاتوری ولی‌فقیه «بی دنده و ترمز» برخط سرکوب خونین قیام کنندگان تاکید دارد و درحالیکه بنا برداده های مقاومت ایران، بیش از دویست تن از معترضین و بویژ جوانان شورشی طی روزهای اخیر بدست نیروهای سرکوبگر بسیج، اطلاعات و سپاه پساداران در ملاء عام به گلوله بسته شده و به شهادت رسیده اند، اکنون شاهد راه افتادن موج جهانی در حمایت قیام مردم در میهن امان می باشیم.

براین اساس مهم ترین کشورهای جهان و همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به ابعاد خشونت های اعمال شده از سوی رژیم اخوندی اعتراض کرده اند. برای نمونه خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس (۲۸ آبان ۱۳۹۸) از جمله اعتراف کرده است: «دولت‌های آمریکا، فرانسه و آلمان در بیانیه‌هایی مداخله‌جویانه از ناآرامی‌های اخیر در برخی مناطق در ایران حمایت کرده و توقف مقابله با آشوبگران را خواستار شدند. یک مقام وزارت خارجه آمریکا از آشوبگران خواست از اقدامات خود فیلم گرفته و برای او ارسال کنند».
همچنین سخنگوی دبیر کل ملل متحد نیز اعلام کرده است: «آنتونیو گوترش گزارش‌ها درباره اعتراض‌ها در ایران را با «نگرانی» دنبال می‌کند.
به گفته سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، آزادی اعتراض و راهپیمایی حق مردم است اما این آزادی نباید به حقوق دیگران آسیب وارد کند. آنتونیو گوترش از اینکه تعدادی از مردم جان خود را از دست داده‌اند بسیار ناراحت است». (سایت دویچه وله ۱۹ نوامبر ۲۰۱۹).

به موازات این نیز سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای سرکوب مردم و بستن اینترنت در ایران را قویا محکوم کرده است. این اعتراضات جهانی که اکنون به مانند لکوموتیوی در حال سرعت گرفتن می‌باشد، به یقین ترجمان ابعاد قیام و نیز سرکوب خونین از سوی ولی‌فقیه طلسم شکسته می‌باشد. خامنه ای در فردای راه افتادن قیام، مردم و جوانان را «اوباش و شرور» خواند و به «نیروهای امنیتی» برای سرکوب، قتل و کشتار چراغ سبز داد.
همچنین روزنامه حکومتی کیهان وابسته به بیت خامنه ای نیز با اذعان به گوشه هایی از سیاست سرکوب و راه اندازی چوبه های دار در میادین و خیابان ها نوشته است: «برخی از گزارش‌ها حکایت از آن دارد که مراجع قضایی مجازات اعدام با طناب دار را برای لیدرهای آشوب اخیر قطعی می‌دانند. در این خصوص گفته شده که جنایت آشوبگران مصداق «بغی» است و مجازات قانونی و شرعی آنها اعدام است».

ابعاد بکارگیری خشونت علیه معترضین در شهرها به حدی است که دیکتاتوری ولی‌فقیه از دادن هرگونه آماری از شهدای قیام خودداری می‌کند. درحالیکه بنا برداده های مقاومت ایران و برای نمونه «دوشنبه شب، نیروهای سرکوبگر در کرمانشاه و شیراز به بیمارستانها حمله‌ور شده مجروحان و پیکرهای شهیدان را با خود بردند. در کرمانشاه، رژیم خواهان دریافت ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان برای تحویل دادن اجساد شهیدان می‌باشد»، فرماندار مزدور مریوان اعلام کرده است: «ما مجوز نداریم در این زمینه اطلاعات بدهیم».