قیام ایران – کانون‌های شورشی کاری کردند کارستان



با گذشت قریب یک هفته از قیام مردم بجان آمده در شهرهای میهن و با نیم نگاهی به داده های قطره ای از سوی ارگان‌های سرکوبگر حکومتی و یا رسانه های رژیم، اکنون بخوبی می‌توان به ابعاد فعالیت کانون‌های شورشی در داخل کشور رسید.

خامنه‌ای طلسم شکسته که طی سالیان تلاش می‌کرد تا نامی از مجاهدین و مقاومت ایران به زبان نیاورد، اکنون به زبان اشهد خود ناچار به اعتراف به واقعیتی بنام حضور کانون‌های شورشی در کشور شده است. این اذعان هم در سخنان وحشت آلود وی و هم در تمامی مجامع رسمی رژیم بوضوع دیده می‌شود.

بر این سیاق کمتر موضع‌گیری و یا سخنرانی از سوی سران حکومت را می‌توان یافت که در آن به نقش مجاهدین در قیام‌های اخیر اعتراف نشده باشد. سخن از واقعیتی است که با کانون‌های شورشی به‌عنوان کاتالیزاتور قیام، سمت و سوی واقعی را به مردم بجان آمده نشان داده و بدین سان به رادیکالیسم خفته در جامعه ضریب دوچندان زده است.
یک نمونه از این رادیکالیسم بحق را سایت حکومتی رویداد ۲۴ به نقل از «یک مقام آگاه بانکی» اینگونه به تصویر کشیده است: بیش از هزار بانک در اعتراضات به افزایش قیمت بنزین تخریب شد».

در نمونه‌ای دیگر یک آخوند وابسته به حوزه جهل و جنایت در کازرون گفته است: «اعتراضات از صبح شنبه در گوشه و کنار شهر شکل گرفت و کم‌کم با ورود گروهی خاص که حالا می‌توان گفت از جریانات وابسته به مجاهدین و ضدانقلاب بودند،‌ به آشوب کشیده شد. ۱۵ بانک در کمتر از ۴ ساعت به آتش کشیده شد. آشوبگران کاملاً مجهز به میدان آمده بودند و هدفمند عمل می‌کردند».
در این راستا باید به نقش ویژه زنان در صحنه‌های اعتراضات اشاره نمود. سخن از بخش بزرگی از جامعه است که بدلیل وجود ستم مضاعف و استثمار حکومتی، با تنفری بی‌مانند به مقابله با نیروهای سرکوبگر رژیم پرداخته و عملا میدان دار این جنگ نابرابر شده‌اند.
در این رابطه سایت حکومتی خیر فوری (۲۹ آبان ۱۳۹۸) اعتراف می‌کند: «مشاهدات نشان می‌دهد که این زنان متحدالپوشش، هر یک وظیفه‌ای جداگانه دارند؛ یکی از شورش‌ها فیلم می‌گیرد، دیگری جلوی خودروها را می‌گیرد و دیگری با تحریک مردم، آنها را به پیوستن به صف اغتشاش‌ها مجاب می‌کند».

همچنین معاون آخوند روحانی، امنیتی‌ترین رئیس‌جمهور نظام که اکنون بر مسند «بررسی‌های استراتژیک» حکومت نشسته به اوج وحشت و هراس رژیم از کانون‌های شورشی، اینگونه اعتراف کرده است». حسام‌الدین آشنا مشاور سیاسی روحانی و معاون سابق وزارت بدنام اطلاعات، قیام سراسری را «عملیات فروغ جاویدان ۲» توصیف کرد و نوشت «خیال کردند عملیات فروغ جاویدان ۲ را کلید زده‌اند»؛ اما «در واقع عملیات مرصاد ۲ کلید خورده است». (اطلاعیه شورای ملی مقاومت ۱ آذر ۱۳۹۸)

واقعیت در لابلای این جملات آن است که تمامی سران و ارگان‌های رژیم روحیه خود را طی قیام اخیر از دست داده‌اند. فرمانده بسیج سرکوبگر در این رابطه می‌گوید: «در اعتراض‌های اخیر فقط خدا ما را نجات داد».
آری دیکتاتوری ولی‌فقیه بخوبی بر ابعاد نفوذ اجتماعی و سیاسی مقاومت ایران و کانون‌های شورشی با تمامی بگیر و ببندها و با تمامی تمهیدات واقف است و بر این منطق یکبار دیگر شکست تمامی سرمایه‌گذاری خود را برای از بین بردن فعالان و اشرف نشانان قهرمان در داخل کشور، برباد رفته می‌بیند.

.