قیام ایران – اعتراف به بکارگیر سلاح گرم در کشتار مردم



ابعاد بی رحمی و کشتار قیام آفرینان از سوی دیکتاتوری ولی فقیه به حدی است که اکنون مهرهای ریز و درشت حکومتی یکی پس از دیگری زبان به اعتراف آن گشوده اند.

با نگاهی به سخنان فرماندار شهر قدس مبنی اینکه وی دستور آتش بسوی تظاهرکنندگان را داده است، اکنون صحنه مجلس حکومتی نیز میدان دیگری برای چنین اعترافاتی تبدیل شده است.
در تازه ترین نمونه، یک نماینده مجلس رژیم ضمن اذعان بکارگیر سلاح علیه معترضین که بنابرداده‌های مقاومت ایران به شهادت بیش از ۱۰۰۰ نفر و دستگیر ۱۲ هزار معترض دیگر انجامیده است، گفت «ماموران انتظامی برای اعاده نظم و کنترل شورش و ناآرامی‌هایی که بدون به کارگیری سلاح قابل مهار نیست باید قبل از به کارگیری سلاح از وسائل دیگری مطابق مقررات استفاده کرده باشند و آن وسائل موثر نبوده باشد و همچنین باید با اخلالگران اتمام حجت کند». (سایت حکومتی اعتماد آنلاین ۱۷ آذر ۱۳۹۸)

واقعیت در لابلای این جملات همان دست خط و دستور خامنه‌ای است که در سخنان خود در فردای قیام، نیروهای بسیج، سپاه و انتظامی حکومت را به سرکوب خونین قیام آفرینان فراخواند.
ابعاد جنایت سازمان داده شده از سوی رژیم آخوندی به حدی است که اکنون به خشم و تنفر گسترده اجتماعی علیه کلیت نظام راه برده است.

بدین‌سان باندهای جانی و سرکوبگر رژیم تلاش دارند تا ضمن شستن دستان آغشته به خون خود، کشتارها را به یکدیگر پاسکاری نمایند.
این وضعیت در درون درهم ریخته نظام به حدی است که برای نمونه روزنامه اعتماد پنجم آذر به نقل از حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از «بازداشت هفت هزار نفر» طی قیام اخیر در شهرها خبر داده بود، در حالیکه خبرگزاری حکومتی ایسنا (۹ آذر ۱۳۹۸) به نقل از دادستان رژیم گزارش کرده است که این «آمار را تائید» نمی‌کند و «هیچ مقامی نیز اجازه ندارد بدون اطلاعات» در این رابطه موضعگیری نماید.

یک نمونه از این کشتار بیرحمانه را باید در نیزارهای ماهشهر جستجو نمود. بنا بر داده‌ها، قتل‌عام مردم که به این نیزارها پناه برده بودند، با تیربار صورت گرفته است. در این کشتار ناجوانمردانه از سوی سپاه و نیروهای گارد ویژه خامنه‌ای حداقل ۱۰۰ قیام کننده به شهادت رسیده اند.

برایان هوک، مسئول گروه کار ایران در وزارت خارجه آمریکا در سخنانی ضمن اشاره به ابعاد این جنایت گفته است: در تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان)، اعتراضات در سراسر کشور گسترش یافت. در ماهشهر شهری واقع در جنوب غرب ایران، شماری از تظاهرکنندگان مسیر را بستند. وزارت‌خارجه ویدیوهایی دریافت کرده است که بعد از آن چه اتفاقی افتاد. سپاه پاسداران بدون هشدار به روی معترضان شلیک کرد و چندین نفر را کشتند...
بسیاری از معترضان به سمت نیزارهای نزدیک آنجا فرار کردند. سپاه پاسداران آنها را تعقیب و ردیابی کرد و آنها را با تیربارهایی که روی کامیون سوار شده بودند، محاصره کرد. سپس آنها معترضان را به رگبار بستند.