پارلمان اروپا سرکوب وحشیانه قیام‌کنندگان در ایران را تصویب کرد


پارلمان اروپا با اکثریت قریب به اتفاق آرا، سرکوب وحشیانه قیام‌کنندگان در ایران را تصویب کرد.

پارلمان اروپا، با تصویب قطعنامه ای با اکثریت قاطع آرا، رژیم آخوندی را بخاطر کشتار مردم ایران درجریان قیام سراسری آبانماه محکوم کرد. و از سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیقات جامع درباره این قیام شد.
قطعنامه پارلمان اروپا با ۵۶۶ رای مثبت و تنها چهار رای منفی در اجلاس رسمی این پارلمان که روز پنجشنبه در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ برگزار شد به تصویب رسید. پارلمان اروپا در این قطعنامه تاکید کرده است که رژیم آخوندی باید تعداد کل کشته ها و دستگیر شدگان را اعلام کند و اجازه تحقیقات مستقل و شفاف و بیطرفانه در مورد استفاده بیش از حد از زور در هدف قرار دادن معترضان را بدهد. و کلیه بازداشت شدگان را بی قید و شرط آزاد کند.
در قطعنامه پارلمان اروپا آمده است:
- از رژیم ایران میخواهد تعداد کل کشته ها و بازداشت شدگان را علنی کند و تحقیقات سریع، بی طرفانه، مستقل و شفاف در مورد اتهام استفاده بیش از حد از زور از جمله هدف قرار دادن مستقیم معترضین توسط نیروهای امنیتی به عمل بیاورد و همه عاملان خشونت را مواخذه کند».
-- پارلمان اروپا خواستار آزادی بدون قید و شرط کلیه معترضان، مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگارانی است که در حال حاضر به دلیل استفاده از حقوق قانونی خود در آزادی بیان و اجتماع زندانی شده اند. علاوه بر این می خواهد همه خانواده ها از محل اقوام بازداشت شده خود مطلع شده و اجازه دیدار به وکلا و ناظران بین المللی با همه دستگیرشدگانی بدهد که در جریان اعتراضات بازداشت شدند ....
-- تصمیم رژیم ایران مبنی بر قطع دسترسی به اینترنت و شبکه های جهانی که مانع از برقراری ارتباط و جریان آزاد اطلاعات برای شهروندان ایرانی می شود را به شدت محکوم نموده و تأکید می کند که چنین اقداماتی نقض آشکار آزادی بیان است، از مقامات رژیم ایران می خواهد که همه موانع ارتباطات و خدمات اینترنتی را رفع کنند.
-- تأکید می کند که حقوق اساسی مانند آزادی بیان و اجتماعات همیشه باید رعایت شود و از مقامات رژیم ایران می خواهد تا به تعهدات بین المللی خود، از جمله به. (معاهده بین المللی حقوق اجتماعی و سیاسی) عمل کند.
از سازمان ملل متحد، به ویژه شورای حقوق بشر، می خواهد که بدون تأخیر تحقیقات جامع درباره وقایع اتفاق افتاده در هفته های اخیر، به رهبری گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، با هدف روشن شدن اتهامات نقض وخیم حقوق بشر در ایران از زمان آغاز اعتراضات به عمل بیاورد و از رژیم ایران می خواهد که دسترسی کامل و بدون محدودیت به کسانی که این تحقیق را انجام می دهند، فراهم کند.