درگذشت اشرف نشان پرشور مریم حجازی در آمریکا

 

با کمال تأسف و تأثر مطلع شدیم که اشرف نشان مقاوم و استوار مریم حجازی، شنبه شب ۲۱ دسامبر، در شهر لس آنجلس در آمریکا در اثر بیماری درگذشت و به یاران شهید و صدیقی که سالها در کنار آنها در پهنه های مختلف فعالیت کرده بود، پیوست.

مریم حجازی تحصیلات دانشگاهی را در ایران شروع کرد و پس از مهاجرت به آمریکا، در رشته علوم آزمایشگاهی در دانشگاه هوستون تگزاس ادامه داد و در همین زمینه مشغول بکار شده بود.

پس از ربودن انقلاب ضد سلطنتی توسط خمینی ضدبشر و شروع دستگیریها و اعدام جوانان مجاهد و مبارز، مریم حجازی در زمره دانشجویان فعال بود و بعد از مهاجرت به آمریکا در ارتباط با انجمن دانشجویان هواداران مجاهدین در هوستون تگزاس قرار گرفت.

وی طی سالیان، در کلیه فعالیتهای هوداران مجاهدین و مقاومت ایران شرکت فعال داشت.

در دوران یکدهه پایداری پرشکوه برای پیروزی در اشرف، مریم حجازی تمام توانش را برای دفاع از حقوق مجاهدان اشرف و حفاظت آنها بکار گرفت. همچنین در فعالیتهای جامعه جنوب کالیفرنیا برای جلب حمایت نمایندگان کنگره از مقاومت ایران نقش بسزایی داشت.

وی در دهها آکسیون، تظاهرات، کنفرانس و سمپوزیوم در کالیفرنیا، نیویورک و واشنگتن فعالانه شرکت داشت و تا پایان عمر پربارش در زمینه های مختلف از جمله کمک مالی به سیمای آزادی، به فعالیتهایش ادامه داد.

درگذشت این اشرف نشان پرشور و یار دیرین مجاهدین را به بستگان و بخصوص به همسر و فرزندش و همچنین به اشرف نشانها و خانواده بزرگ مقاومت، بویژه یاران و دوستانش در آمریکا تسلیت میگوییم.

نامش و یادش در همه فعالیتها برای آزادی میهن و در فردای پیروزی و آزادی ایران، زنده و ماندگار خواهد بود.