عبور آلودگی هوا از خط قرمز در ایران آخوند زده



طی روزهای گذشته بخش های بزرگی از کشور شاهد آلودگی شدید هوا بود.

براساس داده های قطره ای از سوی رسانه های حکومتی این بحران اکنون منجر به تشدید بیماری در میان بسیاری از نوزادان، کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران گردیده است.

عطف به آخرین آمار حکومتی، آلودگی هوا تنها در بزرگ شهر تهران سالانه «۴ الی ۵ هزار» نفر قربانی می گیرد. براین اساس کل آمار مرگ و میر براثر آلودگی هوا در ایران بالغ بر «۳۳ هزار نفر» می باشد که در میان کشورهای جهان واقعا بی سابقه است.
همچنین افزایش آلاینده ها برای هر خانوار ایرانی بطور متوسط «۳۰۰ دلار» در سال زیان مالی تولید میکند، امری که با توجه به بحران شدید اقتصادی و فقر رشد یابنده در کشور، به بروز بحران های مالی در میان خانوارها و اقشار ضربه پذیر ضریب زده است.
به موازات این واقعیت نیز باید به رشد قارچگونه انواع بیماری های پوستی، گوارشی، سرطان، جهاز هاضمه، قلبی، سقط جنین در میان بانوان و یا ام اس اشاره نمود که از تبعات منطقی آلودگی هوا در ایران می باشند.

یک نماینده در مجلس حکومتی (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ، تسنیم ۷ دی ۱۳۹۸) با اعتراف به ابعاد و ریشه های این بحران از جمله می گوید: «برخی پالایشگاه ها در کشور برای اینکه تولید بنزین برایشان به صرفه نیست از کاتالیست های مناسب در چارچوب استاندارد های محیط زیستی استفاده نمی کنند وهمین امر منجر به آلودگی هوا شده و زندگی را بر مردم سخت کرده است».

ترجمان این جملات همان تولید بنزین آلوده از سوی رژیم آخوندی است که با استانداردهای جهانی فاصله های نجومی دارد. مضافا براین وضعیت نیز باید به سوء مدیریت در دستگاه های دولتی، باندهای مافیایی بنزین و گازوئیل، وجود خودروهای فرسوده، نبود شبکه های فیلترگذاری برای کارخانه ها و یا تولید خوردهای غیراستادارد که اخیر بصورت فله ای و صرفا برای چپاول مردم و پر نمودن صندوق ورشکسته دولت آخوند روحانی به خط تولید انبوه رسیده اند، نیز اشاره نمود.

اکنون در پی شکایت بسیاری از شهروندان و خریداران خودروهای خارج از استاندارد مشخص گردیده که میزان تولید «کربن معدنی» از طریق این خودروها که بدلیل «سوخت ناقض» تولید می شوند، عامل اصلی برای بروز فاجعه آلودگی هوا در بزرگ شهرهای کشور می باشند.
درای رابطه خبرگزاری حکومتی ایرنا ( ۲۵ اذر ۱۳۹۸) اعتراف کرده بود «با افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۱۶۷ در وضعیت قرمز قرار گرفته و برای همه گروه‌ها ناسالم شد».

به موازات این وضعیت نیز باید به ضرر و زیان های اقتصادی و مالی بر کشور اشاره نمود که بنابرداده های حکومتی سالانه بالغ بر «۲،۴ میلیارد دلار» می گردد.
براین اساس افت تولید، کاهش نیروی کار بدلیل بیماری، هزینه های سنگین درمان و دارو و یا افت آموزش و پرورش به دلیل تعطیلی مدارس، از دیگر تبعات مخرب این دومیونوی می باشند.

پیشتر یک کارگزار رژیم در بخش محیط زیست اعتراف کرده بود: «هزینه اقتصادی آلودگی هوای تهران ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان است؛ رقمی معادل بودجه شهرداری».