اعتراف رژیم آخوندی: «در شرائط جنگی قرارداریم»



چند ساعت پس از بزرگترین مجموعه حملات هوایی از سوی ایالات متحده علیه بازوان ترور و بنیادگرایی رژیم آخوندی در عراق، آخوند روحانی در سخنانی از «شرائط جنگی» برای دیکتاتوری ولی فقیه پرده برداشت.

وی که بظاهراین مواضع را در رابطه با تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی عنوان کرده است، اما بسیاری از ناظران مسائل داخلی بدرستی براین باور هستند که مقصود امنیتی ترین رئیس جمهور نظام، همان محاصره و به تبع آن ضرباتی است که شب گذشته «کتائب، عصائب و حشدالشعبی و نیروی تروریستی قدس» در کشور همسایه دریافت کرده، می باشد.
دراین رابطه خبرگزاری های بین المللی از کشته شدن حداقل «۴۱ نیروی قدس و ۲۵ تن از نیروهای حشد الشعبی» در مناطق مرزی عراق و سوریه خبرداده اند.

همچنین ژنرال مارک کیمیت گفته است: «حریم هوایی عراق به طور کامل تحت کنترل ماست. در برابر حملات در عراق خویشتن داری زیادی از خود نشان دادیم. بارها به آنها اعلام کردیم که دست از حملات موشکی خود بردارند. به آنها گفته بودیم که اگر به یک آمریکایی صدمه وارد شود با قاطعیت پاسخ خواهیم داد». (سایت حکومتی بهار ۹ دی ۱۳۹۸)
پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم آخوندی در حالی است که خامنه ای برای برپایی «اتحاد جماهیر» ولایی در منطقه سرمایه گذاری های کلانی کرده است. پمپاژ دلارهای نفتی با ورود نیروی تروریستی قدس برای برهم زدن تعادل نظامی در این کشور تماما دراین راستا بوده اند.

صد البته تمامی تحرکات تروریستی از سوی گروه های دست نشانده رژیم آخوندی در منطقه، تماما با چراغ سبز خامنه ای، فرماندهان سپاه پاسداران و شورای امنیت ملی به ریاست آخوند روحانی انجام گرفته اند. براین سیاق می توان به دست خط هردو باند در درون رژیم برای بی ثبات کردن منطقه و بویژه عراق پی برد.

همچنین آخوند روحانی در این سخنان ضمن اعتراف به بن بست های لاعلاج حکومت، می افزاید: «برخی می‌گویند چرا نمی‌توانید عین قول‌های خود را عمل کنید، ما در شرایط صلح این قول‌ها را داده بودیم اما بعد وارد جنگ شدیم».
به موازات این تحولات نظامی نیز باید به رشد اعتراضات از سوی مردم بجان آمده در شهرهای عراق علیه بیداد و ستم ولی فقیه اشاره نمود. براین سیاق مردم عراق طی روزهای اخیربا گسترش اعتراضات ، پیام صریح و «نه» خود را به دیکتاتوری مذهبی رسانده اند.
 
گزارش رادیو بین المللی فرانسه (۲۹ دسامبر ۲۰۱۹) ضمن اذعان به این وضعیت، از جمله تاکید دارد: «ادارات دولتی و مدارس نیز در شهرهای جنوبی عراق نیز از هنگام اوج گرفتن تظاهرات دچار تعطیلی شده است.
از سوی دیگر معترضان در شهر دیوانیه برای فشار بر مسئولان «اعتصاب عمومی» اعلام کردند.
تظاهر کنندگان عراقی روز یکشنبه با تجمعات خود در شهرهای نجف، الکوت، الحله و العماره رفت و آمد و فعالیت‌ در این شهرها را نیز دچار اختلال کردند».
همچنین معترضین اعلام کرده اند: «دیگر کل نظام وابسته به جمهوری اسلامی را نمی خواهند».