سقوط هواپیما با شلیک موشک های سپاه



درحالیکه تمامی داده های بین المللی سخن از شلیک موشک به هواپیمای حامل ۱۷۶ نفر در آسمان تهران دارند، اما دیکتاتوری ولی فقیه همچنان تلاش دارد تا براین باور غلط که گوئیا این هواپیما بدلیل نفض فنی سقوط کرده، پافشاری میکند.

دراین راستا شاهد هستیم که رژیم آخوندی تا به امروز از تحویل دادن جعبه سیاه که منطقا در آن اخرین مکالمات خلبان و پرسنل پرواز یافت می شود، خودداری کرده است. همچنین شرکت هواپیمایی اوکرائین نیز اعلام کرده است که این هواپیما در سال ۲۰۱۶ ساخته شده و تنها یک هفته قبل از پرواز به تهران، مورد چک فنی نهایی قرارگرفته بود.
بدین سان مشخص می شود که رژیم آخوندی عامدانه برای سرپوش گذاشتن بر نقش مخرب سپاه پاسداران، دست به پنهانکاری زده است.

پیشتر نیز وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرده بود، در این حادثه ۸۲ ایرانی، ۶۳ کانادایی، ۱۱ اوکراینی، ۱۰ تبعه سوئد، چهار افغانی، سه شهروند آلمانی و سه شهروند بریتانیایی در سقوط بوئینگ ۷۳۷ کشته شده اند.
همچنین نخست‌وزیر کانادا طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد «هواپیمای اوکراینی که بامداد چهارشنبه در ایران سقوط کرد، بر اثر شلیک یک موشک زمین به هوا از سوی ایران سرنگون شده است».
وی در ادامه می افزاید: «ما در این رابطه اطلاعاتی از منابع مختلف و سازمان اطلاعاتی خودمان دریافت کرده ایم».

این سخنان به یقین آب سردی است بر تمامی دجالگری های آخوندی برای فرار از تبعات داخلی و بین المللی این فاجعه انسانی. براین منطق می توان اذعان نمود که وجود بلبشو، عدم هماهنگی در پدافند هوایی رژیم به یقین در روز حادثه نقش ویژه ای در این قضیه ایفا نموده است.

سایت یورونیوز ( ۹ ژانویه ۲۰۲۰) در گزارشی تاکید کرده است: «بازرسان اوکراینی که به ایران سفر کرده‌اند قصد دارند برای بررسی گزینه احتمالی اصابت موشک روسی به بوئینگ ۷۳۷ اوکراین که در ایران سقوط کرده است، بقایای لاشه این هواپیما را مورد جستجو قرار دهند».
دراین رابطه خانم مریم رجوی، ضمن تسلیت به بازماندگان قربانیان، روز جمعه را «عزای عمومی» اعلام کرد و افزود: «خامنه ای خشمگین و سرخورده از هلاکت قاسم سلیمانی، در حالیکه زورش به امریکا نمی رسد، درشلیک و هدف قرار دادن مردم ایران در زمین و هوا دست باز دارد و از مردم ایران انتقام میگیرد، اکنون هم به تهدید مجاهدین در آلبانی روی آورده است».