جعبه سیاه نیز به اموال خامنه ای اضافه شد



درپی شلیک عامدانه به یک هواپیمای مسافربری با ۱۷۶ سرنشین از سوی سپاه پاسداران و پس از آنکه خامنه ای زهرخورده در آخرین سخنان خود تلاش نمود تا این واقعه ضد انسانی را «کم اهمیت» جلوه دهد، اکنون موضوع استرداد جعبه سیاه به چالشی دیگر برای دیکتاتوری ولی فقیه تبدیل شده است.

این وضعیت در حالی است که در فردای بصدا درآمدن کوس رسوایی رژیم آخوندی و برملا شدن این حقیقت که شلیک به هواپیمای مسافربری همان ترجمان «آتش به اختیار از سوی پدافند سپاه بوده است، حکومت آخوندی تلاش دارد تا با حفظ جعبه سیاه، همچنان از افشاء بیشتر واقعه و آخرین گفتگو های کاپیتان هواپیما با برج پرواز جلوگیری بعمل آورد.
رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی رژیم ضمن اعتراف به این واقعیت، از جمله گفته است: «ما در حالت آتش محدود قرار داشتیم. به این معنا که به سامانه پدافندی هنوز دستور شلیک و هدف اعلام نشده بود و حتی اگر فرض کنیم که ارتباط سامانه پدافندی و اپراتور با مرکز کنترل قطع شده باشد، باز هم نباید به صورت خودسر و آتش به اختیار عمل شود». (خبرگزاری آناتولی ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰)

این اعترافات در حالی است که پیشتر نخست وزیر کانادا نیز با طرح این واقعیت که «درباره این حادثه همچنان پرسش‌های زیادی وجود دارد که از سوی مسئولان ایران بی‌پاسخ مانده‌اند»، تاکید کرده بود: «ایران تجهیزات و دانش فنی لازم را برای پیاده کردن و تحلیل اطلاعات ضبط شده بوئینگ ۷۳۷ که ۱۸ دی ماه اندکی پس از برخاستن از فرودگاه تهران هدف دو موشک پدافند هوایی سپاه پاسداران قرار گرفت ندارد». (سایت دویچه وله ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰)

به این واقعیت نیز سازمان هواپیمایی کشور در تازه ترین بیانیه خود اعتراف کرده است. در این گزارش از جمله آمده: «بررسی بازسازی و دریافت محتویات دستگاه ها با استفاده از توان داخلی کشور با حضور نمایندگان محترم قضائی و متخصصین داخلی انجام پذیرفت و همگی توافق داشتند که این نوع دستگاه‌ها از به‌روزترین دستگاه‌های موجود دنیا بوده و امکانات بازخوانی آن در کشور موجود نیست».(خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱ بهمن ۱۳۹۸)

بدین سان خواسته جامعه بین الملل و بویژه بازماندگان قربانیان تروریسم هوایی از سوی رژیم آخوندی تاکید دارند تا جعبه سیاه در یک کشور بیطرف و تحت نظر کارشناسان مسائل فنی مورد بازگشایی و ارزیابی اطلاعاتی قرار بگیرد.
عدم شفافیت در دیکتاتوری ولی فقیه و ارائه انواع و اقسام تئوری های دروغین از فردای سرنگون ساختن هواپیمای مسافربری، عدم اطلاع رسانی ، تناقضات متعدد در گفتمان متولیان و سران رژیم و همچنین عدم عذر خواهی از خانواده های قربانیان، دیگر هیچ شک شبهه یی باقی نگذاشته که در پشت این واقعه خونین سیاستی ضد انسانی با منافع امنیتی برای رژیم آخوندی نهفته است.

ابعاد خشم و انزجار مردم ازاین جنایت جنگی بحدی است که تنها پس از چند ساعت از شلیک به هواپیمای مسافربری، در بیش از ۱۷ استان کشور تظاهرات های ضد حکوتی از سوی دانشجویان قهرمان برپا گردید. مردم در نقاط مختلف کشور از جمله شعار سر می دادند: «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، ملت ایران صاحب عزاست امروز» و یا «حکومت سپاهی، داعش ما شمایی، سپاه بی کفایت، عامل قتل ملت، می کشم، می کشم، آنکه برادرم کشت».