نامهٔ سرگشادهٔ مرکز اطلاعات روشنفکران و هنرمندان مترقی ایرانی در ایتالیا به جوزپ بورل- رضا اولیا

 

نامهٔ سرگشادهٔ مرکز اطلاعات روشنفکران و هنرمندان مترقی ایرانی در ایتالیا به جوزپ بورل

آقای نماینده عالی، جوزپ بورل
مرکز اطلاعات روشنفکران و هنرمندان مترقی ایرانی در ایتالیا دیدار رسمی شرم‌آور شما، در تاریخ ۳ فوریهٔ ۲۰۲۰، به ایران برای «گفتگو» با جنایتکاران شناخته شده بین‌المللی، حسن روحانی و محمد جواد ظریف، به‌منظور حفظ مفتضح قرارداد ننگین برجام را قویاً محکوم می‌کند. شما چگونه تصور می‌کنید با جنایتکارانی که مردم ایران را، در برابر چشمان دنیا، قصابی می‌کنند و هواپیمای مسافربری خارجی را هدف موشکهای خود قرار می‌دهند و هر روز تهدید به از میان برداشتن کشورهای دیگر می‌کنند، می‌توان به توافق رسید؟
روحانی و ظریف مدره نیستند، آنها قاتلان جانی و مسئول کشتن هزاران ایرانی بیگناه هستند، که در همین هفته‌های اخیر رژیم آنها بیش از ۱۵۰۰ تن از تظاهرات‌کنندگان را به‌قتل رساند؛ پاسداران آنها به کودکان از فاصلهٔ کوتاه شلیک کردند؛ اگر این‌طور نبود آنها هرگز به مناصب دولتی و برای مدتی مدید گمارده نمی‌شدند. دفاع از توافق هسته‌یی شرم‌آور با این جنایتکاران غیرقابل قبول است، و بسیار تعجب برانگیز است که اتحادیهٔ اروپا هنوز به دروغگویان حرفه‌یی و خطرناک فرجه عطا می‌کند.
شتافتن شما نزد قاتلان مردم ایران و تروریستهای شناخته شده بین‌المللی باعث سرشکستگی تمامی زنان دموکراتیک ایرانی است که از سال‌ها پیش برای حقوق‌بشر مبارزه می‌کنند؛ حمایت از گفتگو با رژیم آخوندی به‌معنای نادیده گرفتن فداکاری میلیونها ایرانی در این چهل سال، و در سکوت سنگین دولتهای اروپائی، است و هم‌چنین به‌معنای تولید خطر برای دنیا و بی‌آبرویی برای اروپا می‌باشد.
شما، به‌خاطر حفظ منافع حقیر و نامشروع، حتی یک کلمه در مورد خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران را به زبان نیاوردید. مردم ایران منتظر عملی و یا حداقل کلامی از شما می‌باشند، اما به‌نظر می‌رسد که جنابعالی فقط در ادعا دموکراتیک تشریف داشته باشید!
حمایت شما از دولت روحانی به‌معنای نفع آزادی و هویت زنان ایرانی تلقی می‌شود، که می‌باید به‌خاطر قوانین آزادی کش متحمل خشونت آخوندها و پاسدارانشان، که بیشتر شبیه داعش می‌باشند تا به نهادهای لائیک و دموکراتیک اروپائی، قرار بگیرند.
حسن روحانی فردی موقر و فرهنگی، آنطور که تبلیغات رژیم می‌نمایاند، نیست. او همدست خامنه‌ای در کشتار هزاران تن از زندانیان سیاسی، از جمله هزاران نفر از افراد دموکرات می‌باشد. هم‌چنانکه تحقیقات و احکام بین‌المللی نشان می‌دهند روحانی به‌عنوان یک مقام رژیم آخوندی در انفجار تروریستی مرکز همیاری یهودیان در بوئنوس‌آیرس در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴ دخیل بوده است و این تنها اشاره به یک مورد از ده‌ها نمونه اعمال تروریستی رژیم آخوندی در خارج می‌باشد.
اگر هنوز از این وقایع اطلاع کافی کسب نکرده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم به آمار اعدام در دورهٔ ریاست‌جمهوری روحانی «مدره» توجه کنید! و هم‌چنین به‌قتل هزاران تن از معترضان تظاهرات اخیر، به »جرم» تقاضای آزادی و دمکراسی در کشورشان ایران، همان ارزشهایی که شما می‌بایست برای تحققشان عمل کنید. ما به عالیجناب فدریکا موگرینی که قبل از شما این مقام را یدک می‌کشید هم همین توصیه‌ها را کردیم؛ ما قویاً امیدواریم که شما هم به همان اشتباه ترجیح منافع و مشروع جلوه دادن قاتلان تروریست، که دیگر رسوای جهان شده‌اند، دچار نشوید.
مشروع جلوه دادن روحانی و ظریف از طرف شما حتی به بهانهٔ رئال پولیتیک، که نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی ادعایش را دارد، هم نمی‌تواند توجیه کنندهٔ دیدار و مذاکره با دیکتاتورهای خشن و جنایتکاران بین‌المللی باشد. چرا که سفر اخیر شما به‌خاطر تلاش برای حفظ توافق هسته‌یی بوده است. شما در حقیقت به رژیم ایران این اجازه را دادید که به تلاش دیوانه‌وارش برای تولید سلاح هسته‌یی ادامه دهد؛ رژیم آخوندی هرگز احترام به توافق هسته‌یی را رعایت نخواهد کرد.
اگر شما واقعاً می خواهید جهان را از خطر سلاح هسته‌یی ایران رها کنید، می‌بایست از خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران و خواستهّ آنان یعنی سرنگونی دیکتاتوری مذهبی در ایران دفاع کنید.آیا شما در مدت اقامت‌تان در ایران توانستید صدای درد زندانیان سیاسی در زندان مخوف اوین و دیگر زندانهای رژیم را بشنوید؟ آیا شما از سکوت در قبال این جنایات خجالت نمی‌کشید؟ آیا شرم نمی‌کنید که دست افرادی را می فشارید که انسانها را به‌خاطر اعتقاداتشان به مذاهب دیگر، و به انسانهایی که از قرنها پیش در ایران زندگی می‌کردند، را به زندان می اندازد و شکنجه می‌کند؟
خامنه‌ای، سلیمانی، روحانی و ظریف همگی دو روی یک سکه می باشند، بین آنها تفاوتی وجود ندارد و در خوش‌بینانه‌ترین صورت می‌توانیم فرض کنیم که شما قادر نیستید این موضوعات را درک کنید. فشردن دستهای خون آلود روحانی به‌معنای بی‌احترامی به زندانیان سیاسی در انتظار چوبهٔ اعدامی است که خود روحانی دارد برپا می‌کند. از نظر مردم معترض دموکرات ایران شما مشروعیت خود را، هم‌چون دوستتان روحانی، در انظار جهانی از دست داده اید.
به شما جداً توصیه می‌کنیم که از شهروندان اروپایی در قبال تروریسم بین‌المللی محافظت کنید. برای این کار شما می‌بایست به مذاکره و چانه زدن با سرآمد تروریستهای جهان خاتمه بدهید!


۷ فوریه ۲۰۲۰
با احترام
مسئول مرکز اطلاعات روشنفکران و هنرمندان مترقی ایرانی در ایتالیا – مجسمه ساز رضا اولیا


رونوشت:
به نمایندگیهای دیپلماتیک
به ارگانهای مطبوعاتی