نمایش انتخابات - پنهانکاری عامدانه از بروز اپیدمی کرونا



درحالیکه بسیاری از متخصصان پزشکی نسبت به شروع بیماری کرونا در بخش های مختلف ایران هشدار داده اند، اما رژیم آخوندی بی تفاوت نسبت به جان انسان ها، از دادن آمار و ارقام واقعی در مورد بیماران و ابعاد رشد این بیماری در کشور خودداری کرده است.

به یقین دلیل اصلی این پنهانکاری عامدانه و دادن اطلاعات غلط و قطره ای همان برگزاری نمایش انتخابات در دیکتاتوری ولی فقیه می باشد. بدین سان حکومت تلاش دارد تا از شوک وارده به مردم ممانعت بعمل آورده و در سایه عدم شفافیت و اطلاع رسانی بموقع، موضوع خطری بنام سرایت بیماری در حوزه های انتخاباتی را لاپوشالی نماید.
همچنین بنابرداده های مردمی در شبکه های اجتماعی، وزارت بهداشت حکومت تا قبل از مرگ هموطنان بدلیل بیماری کرونا، هرگونه آزمایش و تست این بیماری را در ایران ممنوع کرده بود.

دراین راستا نیز بدلیل وجود شبکه های اجتماعی و فشار افکار عمومی، گوشه ای از این پنهانکاری عامدانه به بیرون درز یافته است. برای نمونه پس از آنکه مردم از طریق شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویر و ویدئو، پرده از وجود بیماران در شهرهایی مانند قم، تهران، استان البرز و مازندران، قزوین و اراک برداشتند، حکومت ناچار گردید تا موضوع را رسانه ای کند.
خبرگزاری حکومتی ایرنا ( ۱ اسفند ۱۳۹۸) در گزارشی ضمن اعلام «تعطیلی مدارس در شهر قم» از جمله اعتراف کرد: «مقامات وزارت بهداشت هنوز مشخص نکرده‌اند که این افراد چه زمانی مشکوک به آلودگی به ویروس کرونا شناسایی شدند، آزمایش چه زمانی صورت گرفت و نتیجه چه زمانی برای این وزارتخانه ارسال گردید و آیا تاخیری در شناسایی، انجام و اعلام نتیجه آزمایش وجود داشته است یا نه».

این پنهانکاری ها که متاسفانه تا کنون به مرگ حداقل ۳ هموطن انجامیده، در حالی است که تا یک روز قبل وزارت بهداشت در دولت شیخ حسن روحانی، وجود هرگونه بیمار مبتلا به کرونا درایران را از اساس انکار می کرد.
همچنین سایت حکومتی آفتاب نیوز (۲ اسفند ۱۳۹۸) نیز در رابطه با پنهانکاری های عامدانه حکومت در زمینه اطلاع رسانی می افزاید: «پس از اعلام فوت این دو ایرانی مبتلا به کرونا فیلم هایی در فضای مجازی منتشر شد، که حاکی از ورود نیروهای امنیتی به شهر قم داشت. در همین رابطه یک منبع آگاه در نیروی انتظامی درباره این فیلم گفت: به دلیل برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه دوم اسفندماه در برخی از شهرها که با کمبود نیرو مواجه هستند، به دلیل بحث انتخابات نیروهای امنیتی اعزام شده است. اعزام این نیروها ربطی به بیماری کرونا و قرنطینه کردن شهر قم ندارد».

به موازت این وضعیت خطرناک باید به نبود خدمات پزشکی بویژه عدم توزیع ماسک و یا داروهای ضد عفونی کننده از سوی رژیم آخوندی به مردم اشاره نمود. این وضعیت در حالی است که بدلیل فقر گسترده در جامعه و نیز بدلیل هزینه های سنگین حکومت در زمینه پروژه های اتمی، موشکی و یا حمایت از گروه های بنیادگرا و تروریستی در منطقه، خامنه ای عامدانه اولویت را به این سیاست های مخرب حکومتی داده و بدین سان با حذف بخش بزرگی از بودجه های درمان و بهداشت و عمران، عملا زمینه را برای رشد هر نوع بیماری در کشور فراهم کرده است.