روزنامه ایتالیایی لاوریتا: رژیم ایران۷۰۰۰ جانباخته را پنهان میکند



روزنامه ایتالیایی لاوریتا روز شنبه ۲۱ مارس مطلبی در رابطه با پنهانکاری رژیم آخوندی در فاجعه انتشار کرونا در ایران درج کرده است.

لاوریتا می نویسد: رژیم ایران: شمار جانباختگان ۱۱۰۰ نفر میباشد. مخالفان: خیر ۸۲۰۰ نفر میباشد.
روزنامه لاوریتا می نویسد:‌رکوردی که هیچکس آرزویش را نمی کند: در ایران تعداد جانباختگان به ویروس کورونا در ۲۰۰ شهر به ۸.۲۰۰ نفر رسیده است.. کشوری که منشاء شیوع این بیماری بوده است.البته به گفته کارشناسان اگر داده های اعلام شده ان بطور واقعی به روز شده باشد، هنوز در مقام اول قرار دارد. جمهوری اسلامی کشوری است با تقریباً ۸۲ میلیون نفر جمعیت، فقط می توان نتیجه گرفت که این یک فاجعه است. با این حال، این اطلاعات واقعی نیست و دولتمردان مینیمیزه میکنند (یعنی بیشتر از ۱۱۰۰ نفر را منتشر می کنند).
لاوریتا ادامه می دهد:‌ ریک برنان سخنگوی سازمان بهداشت جهانی برای عملیات اضطراری در خاورمیانه، در این رابطه گفت: آمار اعلام شده توسط رژیم در تهران می تواند فقط یک پنجم آمار واقعی مبتلایان و جانباخنگان باشد. آمار واقعی توسط دانشجویان،پزشکان،پرستاران و از زندانها توشط دستگیرشدگان قیام نوامبر گذشته جمع آوری میشود. و همچنین در زندانها (جایی که بیش از ده هزار مخالف دستگیر شده در تظاهرات نوامبر گذشته در زندان هستند). با نگاهی به برخی از شهرها می بینیم که: حداقل ۱۳۰۰ نفر در تهران، گیلان ۷۶۳، خراسان رضوی ۸۰۰، همدان ۲۰۴، مرکزی ۱۱۵، یزد ۱۲۰، مازندران ۵۳۰، خوزستان (جنوب ایران) ۲۰۷، آذربایجان ۳۵۰، کرمانشاه ۲۴۰، اصفهانی ۶۶۰ در مناطق دیگر، کمتر از ۲۰۰ نفرمرگ و میر وجود دارد. مانند یک"بولتن جنگی" که یادآور جنگ خونین با عراق در سالهای گذشته میباشد. خبر مبنی بر شیوع همه گیر که هزاران قربانی میگیرد، عمدتا در روز دوشنبه گذشته منتشر شد. آماری که بیش از ۵۵۰۰ جانباخته را فاش میسازد. ویروس به ۱۸۶ شهر کشور سرایت کرده است.
لاوریتا در ادامه می افزاید:‌ همچنین هر شهر و استانی بطور جداگانه خبرهای خودش را دارد. از چند روز پیش تقریباً کلیه بیمارستان ها، با کمبود تختخواب، مشکل دارو، ماسک، لباس های یکبار مصرف و سایر وسایل ایمنی برای پرستاران و پزشکان روبرو هستند. به همین دلیل، براساس گزارش های خبرگزاری پاسداران (فارس) تنها چهار پزشک و پرستار از دانشگاه علوم پزشکی در بابل درگذشتند. کمبود تخت در بیمارستان کاشان باعث مرگ ۴۰ نفر گردید. یک تراژدی در حال گسترش همرا با تابوتهایی که مستقیما به گورستانها می روند.
این روزنامه به جنایت سرکردگان رژیم اشاره میکند و می نویسد؛‌  راز پنهانتر مربوط به مبتلایان میباشد. و مقامات چگونه پاسخ می دهند؟ تا حد امکان سکوت و مینیمیزه میکنند. رئیس جمهور حسن روحانی به دروغ گفت که "کشور در حال گذار از اوج بحران است." اما دو هفته پیش او اعلام کرد که همه چیز در ۷ مارس به حالت عادی باز خواهد گشت. " در همین زمان، ژنرال محمد باقری، رئیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (منتصب علی خامنه ای، رئیس مرکز فرماندهی بهداشت) گفت: ۹۷٪ از مردم در معرض کروناویروس قرار ندارند. این رقم، که به رئیس جمهور روحانی ابلاغ شده است، بدین معنی است که حداقل ۳٪ از جمعیت، یعنی حدود ۲.۵ میلیون نفر، آلوده شده اند یا با خطر مبتلا روبرو هستند. روحانی اما به این "جزئیات" اهمیت نمیدهد و مصمم به پیشرویست و قرنطینه کردن حتی نسبی را مانند ( تعطیل مغازه ها، شرکت ها و سایر مکانهای تجاری و مذهبی) را رد میکند. وی رسماً گفت: "هیچ قرنطینه ای در کار نیست ... همه آزادند فعالیتها و تجارت خود را انجام دهند." رئیس دولت ایران در روند انکار ویروس همچنان اصرار میورزد. رهبران مقاومت ایران به اطلاع عموم رسانده اند که مشکل کمبود منابع مالی وجود ندارد.
 هزینه های قرنطینه در حقیقت می تواند از صدها میلیارد دلار که در نهادهای وابسته به پاسداران و موسسات متعلق به ولی فقیه علی خامنه ای میباشد، تآمین گردد. حاکمیت بیشتر از شیوع این بیماری، نگران تظاهراتهایی هستند که دانشجویان و کارگران جوان برای "جشن آتش" (چهارشنبه سوری) آماده می کنند.
روزنامه لاوریتا به وحشت رژیم از خیزش و قیام در گسترش خشم مردم از  حکومت آخوندی می نویسد:  دولت تهران صدها هزار پرسنل نظامی (تقریباً یک میلیون پاسدار، دقیقاً ۹۴۵،۰۰۰) را با چندین تیپ و ۱۸۰۰ گشت موتوری بسیج کرده است که به مدت دو ماه در تهران و در شهرهایی با ریسک بالاتر (نه برای اپیدمی، بلکه مهمتر از همه برای شورش های احتمالی مردمی). جوانان دانشگاه ها شعارهایی علیه رژیم مذهبی آماده کرده اند. مهمترین آن "آتش جواب خامنه ایست".."
روزنامه ایتالیایی لاوریتا La verta’ ۲۱ مارس ۲۰۲۰
به قلم: آلدو فوربیچه