اشپیگل:‌ حکومت ایران هزاران مورد از مرگ به واسطه کرونا را پنهان کرده است


چند نفر در ایران در اثر بیماری جدید ریوی کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند؟ مدتهاست که نسبت به آمار رسمی منتشر شده تردید وجود دارد.

بنا به اطلاعات گروه اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران (NCR) دولت تهران ابعاد واقعی اپیدمی کرونا در کشور را می پوشاند. هدف از این کار پنهان کردن سوءمدیریت حکومت و بدین ترتیب جلوگیری از قیامی است که رژیم از آن هراس دارد.
بنا به این اطلاعات تا روز سه شنبه ۱۱۵۰۰ ایرانی در اثر ابتلاء به عفونت کرونا فوت کرده اند. داده های این گروه متکی به یک شبکه گسترده در جامعه و همچنین کارمندان بخش درمانی است.
اندیشکده آمریکایی کارنگی در اینباره می نویسد که موارد مربوط به ویروس کرونا در ایران از ماه فوریه روند انفجاری بخود گرفته اند. با این حال، مقامات این خبر را پوشاندند تا مشارکت در انتخابات پارلمانی کشور بدین خاطر به خطر نیفتد. ویروس کرونا سپس طی چند روز در سراسر ایران پخش شد.
بنا به اطلاعات این اندیشکده تقریبا ۹۰ درصد از مجموع تخمینی ۱۷۰۰۰ مورد از این بیماری در کل منطقه خاور میانه در ارتباط با ایران قرار دارند.

روزنامه اتریشی استاندارد
محمد محدثین از شورای ملی مقاومت ایران، روز پنجشنبه در مصاحبه تلفنی با خبرنگاران آمار مرگ و میر در ۲۲۲شهر ایران را ۱۱۵۰۰نفر اعلام کرد.
اما وزارت بهداشت و درمان رژیم ایران تعداد کشته شدگان را تا روز پنجشنبه ۲۲۳۴نفر اعلام کرده است.
به گفته محدثین این اطلاعات به طور مستقیم از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، گورستانها و اسناد داخلی دولتی گرفته شده است وی تاکید کرد ارقام دولتی قابل اعتماد نیستند. بطور مثال ارقام اعلام شده روزانه از سوی رژیم حتی در مغایرت با ارقام اعلام شده از سوی دیگرمناطق است.