سوریه - قماری که بازنده اصلی آن خامنه ای بود


تحولات شتابان در منطقه بحرانی خاورمیانه و بویژه در کشور مصیبت زده سوریه که نیروی تروریستی قدس به همراه بشار اسد خون ریز، آن را به قتلگاه میلیون ها کودک، زن و سالمندان تبدیل نمودند، اکنون به مانند آواری در حال خراب شدن برسر ولی فقیه می باشد.

براین اساس شاهد بودیم که خامنه ای با لشکرکشی در سوریه و راه انداختن حمام خون از طریق قاسم سلیمانی، تلاش نمود تا انقلاب دمکراتیک در این کشور را متوقف و جای پای خود را محکم نماید. گسیل لشکرهای مختلف تحت عناونین مانند «فاطمیون و زینبیون» و یا راه اندازی قرارگاه های مختلف عملیانی، لجستک در پوش «دفاع از حرم»! تماما در راستای سیاست های مخرب رژیم اخوندی برای بسط و گسترش بنیادگرایی می باشند.

دراین رابطه نیز شاهد بودیم که دیکتاتوری ولی فقیه دست به سرمایه گذاری های کلان برای فردای «پیروزی»! بشار اسد خون ریز و گرفتن قدرت سیاسی در سوریه زده بود به اشتباه براین باور که عنقریب «بیت دوم» وی در دمشق نیز راه اندازی خواهد شد!

اما چرخ تحولات که به یقین بی حکمت نمی باشند، نه تنها نشانه ای از پیروزی نظامی را برای رژیم آخوندی رقم نزد، بلکه فراتر از آن اکنون به باخت دیگری در زمینه سیاسیی نیز راه برده است.
خامنه ای به اشتباه براین باور بود که با تمام قدرت نظامی و پمپاژ دلارهای نفتی و حمایت از گروه های بنیادگرا در این کشور راه اندازی جنگ های نیابتی، سرانجام روزی به قدرت سیاسی دست خواهد یافت، اما داده ها و اعترافات اخیر رسانه های حکومتی، واقعیت دیگری را به نمایش گذاشته اند.

برای نمونه سایت حکومتی رویداد ۲۴ ( ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) در تحلیلی تحت عنوان «درگیری ایران و روسیه بر سر ادامه ریاست جمهوری بشار اسد» می نویسد: «از ابتدای درگیری‌های سوریه، سوالی که ذهن بسیاری از ایرانی‌ها را به خود مشغول کرده این بوده که نتیجه حمایت‌های مالی ایران از سوریه چه خواهد بود؟ گزارش‌ها نشان می‌دهد با پایان جنگ در سوریه، روسیه برنده میدان خواهد بود».

ترجمان این جملات بدان معنا است که روسیه دیگر نیاز به شریکی بنام «جمهوری آخوندی» برای حل و فصل معظلات در سوریه را ندارد. این درست همان نکته کلیدی است که اکنون به یکی از مباحث جدی میان طرف های درگیر در سوریه یعنی روسیه ، ترکیه و ایالات متحده تبدیل شده است.
ازداده های بین المللی نیز چنین برمی آید که برسر اخراج رژیم از سوریه اکنون یک توافق منطقه ای و جهانی در حال شکلگیری است و خامنه ای با صرف صدها میلیارد دلار هزینه برای حفظ بشار اسد خون ریز، حال باید عطای وی را به «قبای» خود بفروشد!

این گزارش در ادامه قدری به عمق بحران برای رژیم آخوندی رفته و می افزاید:«شورای روابط بین المللی روسیه که یک اندیشکده متعلق به وزارت خارجه مسکو است، در ۳۰ آوریل گزارش‌هایی منتشر کرده که نشان می‌دهد روسیه در حال مذاکره با احزاب درگیر در سوریه برای طراحی یک نقشه برای رسیدن به راه حل سیاسی در این کشور است که شامل ریاست جمهوری بشار اسد در آینده نمی‌شود».

اگر مبنا را این داده ها قراردهیم، در انصورت می توان به این واقعیت رسید که روسیه با همکاری بین المللی در حال شکل دادن به یک جمهوری دیگر در سوریه بدون بشار اسد می باشد، امری که در صورت تحقق به معنای شکست استراتژی خامنه ای در یکی از خاکریز های مهم خود در منطقه می باشد.