تحولات شتابان برای تحریم تسلیحاتی رژیم آخوندی


تحولات شتابان علیه سیاست های مخرب آخوندی در سایه سنگین ویروس کرونا درجهان، همچنان ادامه دارند.

براین اساس شاهد هستیم که در فردای پرتاب موشک بالستیک با محمل «ماهواره» از سوی دیکتاتوری ولی فقیه، اکنون دیگر هیچ شک و یا شبهه ای برای نیات پلید آخوندی در زمینه گسترش سلاح و موشک های قاره پیما باقی نگذاشته است.

این وضعیت در منطقه بحرانی خاورمیانه در حالی است که خامنه ای در آخرین سخان خود تلاش نمود تا وجود «موشک بالستیک» و آزمایشات مربوط به آن را صرفا با کلماتی مانند «ماهواره بر» رنگ و لعاب دیگری ببخشد.
همچنین داده های بین المللی اکنون سخن از وجود پیش نویس قطعنامه ای برای تحریم های تسلیحاتی رژیم در فردای انقضای توافق اتمی را دارند. دراین رابطه ایالات متحده نسخه هایی از این پیش نویس را به کشورهای عضور شورای امنیت ملل متحد ارائه داده که براساس آن خواهان «تحریم دائمی» رژیم آخوندی در زمینه «خرید های تسلیحاتی» گردیده است.

یک گزارش بین المللی (سایت دویچه وله ۱۴ مه ۲۰۲۰) با اشاره به این تلاش ها می نویسد: «آمریکا مخالف لغو این تحریم‌هاست و یک هفته پس از پرتاب ماهواره سپاه به فضا، قطعنامه‌‌ای برای تحریم تسلیحاتی همیشگی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد. پیش‌نویس این قطعنامه در اختیار شماری از اعضای شورای امنیت، از جمله سه کشور اروپایی طرف برجام یعنی بریتانیا، آلمان و فرانسه، قرار گرفت».

علیه این قطعنامه خامنه ای نیز برای ایجاد شکاف در جامعه بین الملل سرمایه گذاری های کلانی انجام داده است. دراین راستا باید به دو طرف تجاری و تسلیحاتی رژیم در این شورا، یعنی چین و روسیه اشاره نمود که به یقین از تصمیم نهایی آنان تا دقایق آخر اطلاعی در دست نخواهد بود.
این همان نکته کلیدی قضیه برای ادامه بازی «موش و گربه» ولی فقیه با جامعه بین الملل می باشد.
هم چنین با نیم نگاهی به داده های منطقه ای و علائم جابجائی و خروج بخشی از نیروهای رژیم از سوریه، بسیاری از کارشناسان، این عمل را «چراغ سبزی» از سوی دیکتاتوری ولی فقیه به روسیه می دانند.
براین اساس رژیم آخوندی امیدوار است تا با این عمل صرفا تاکتیکی و دادن بخشی از خاک سوریه به طرف اصلی دعوا، در رای و رای کشی ها آتی در شورای امنیت ملل، روسیه را بطرف منافع خود جلب نموده و قطعنامه پیشنهادی آمریکا را با وتو روبرو سازد.

صرفنظر از اینکه چرخ روند قضایا در شورای امنیت ملل متحد به کدامین سو حرکت کند، آمریکا نیز از پیش اعلام کرده است که در صورت وتوی قطعنامه، این کشور «از طریق روش های دیگر» و «مکانیسم ماشه»، تمامی تحریم تسلیحاتی علیه رژیم آخوندی را به پیش خواهد برد.
مکانیسم ماشه نیز ترجمان راه اندازی ساز و کار حل اختلافات است که به قدرت های جهانی و حق وتو امکان شکایت برای بازگشت تحریم های بین المللی علیه رژیم آخوندی را داده است و برای تمامی کشورهای عضو ملل متحد لازم الاجرا می باشد.

دراین رابطه (سایت صدای آمریکا ۱۴ مه ۲۰۲۰) به نقل از مسئول گروه کار ایران در وزارت خارجه می نویسد: «واشنگتن «در هر صورت»، تضمین می‌کند که تحریم‌های تسلیحاتی ایران بر جای خود باقی بماند».