هواپیمای اوکرائینی – رژیم تمامی گوشی های همراه جمع آوری کرد



با گذشت قریب شش ماه از شلیک عامدانه سپاه پاسداران خامنه ای به هواپیمای مسافربری اوکراینی که منجربه به مرگ ۱۷۶ تن از سرنشینان آن گردید، اکنون دیگر شک و شبهه ای باقی نمانده که رژیم آخوندی عامدانه دست به پنهانکاری برسر ابعاد ماجرا زده است.

در فردای سرنگون ساختن هواپیمای اوکراینی بر فراز تهران توسط سپاه پاسداران خامنه ای، بسیاری از کارشناسان مسائل هوایی براین واقعیت که سپاه پاسداران در فاصله زمانی بسیار کوتاه، دست به شلیک دوموشک زده است، تردیدی ندارند.
حکومت آخوندی نیز در مقابل و در روزهای نخستین تلاش نمود تا موضع را صرفا به یک «صانحه هوایی» منوط نماید و بدین سان با خرید وقت، دست به پاکسازی، جمع آوری نشانه ها و علائم در صحنه سقوط بزند.

حال با گذشت زمان روشن گردیده که حفاظت سپاه در آن زمان تمامی تبلیت ها و تلفن های همراه متعلق به مسافران را جمع آوری کرده تا بدین سان از انتشار هرگونه تصویر و یا خبر به هنگام اصابت موشک ها و سقوط، جلوگیری بعمل آورد.
یک گزارش بین المللی (سایت دویچه وله ۲۱ می ۲۰۲۰) با استناد به داده های رئیس پزشک قانونی در اوکرائن تاکید می کند: «اجساد مسافران این هواپیما بر روی زمین همه بدون صندلی بود. روشنتر بگویم اگر مسافران کمربندهایشان را بسته بودند، بایستی با صندلی به بیرون پرتاب می‌شدند. اما آن چیزی که ما در ایران دیدیم نشان می‌دهد که پیش از برخورد موشک به هواپیما داخل کابین وحشت و تشنج بوده است».

همچنینن علائم و نشانه های این عمل ضد انسانی را می توان در مواضع ضدو نقیض رژیم و یا عدم استرداد جعبه سیاه به جامعه بین المللی بخوبی دید.
برای نمونه وزیر خارجه آدمخوار حکومت پیشتر در سخنانی، امکان هرگونه استرداد «جعبه سیاه » هواپیمای اوکرائینی که توسط پدافند سپاه پاسداران را رد نمود.
رئیس دستگاه دیپلماسی هپروتی رژیم از موضع طلبکاری «خواستار دریافت نرم افزار» برای خواندن جعبه سیاه گردید و در مصاحبه با سی ان ان، با وقاحت آخوندی می گوید: «ایران قادر به بارگذاری اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی نیست و با [این وجود]، تهران جعبه سیاه را به دولت‌های خارجی تحویل نخواهد داد. (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۶ بهمن ۱۳۹۸).

به موازات این واقعیت ها نیز باید به دستبرد اظلاعات سپاه به حریم خصوصی مسافران بیگناه و جمع آوری تلفن های دستی آنان اشاره نمود. ارزیابی های اداره پزشک قانونی در کیف تاکید دارد: «تمام گوشی‌های موبایل و لپ‌تاپ‌های ۱۷۶ مسافر این هواپیما که در اختیار تیم اوکراین بوده از سوی ایران پس گرفته شده است».

وی در ادامه می افزاید: «ما نتوانستیم قسمت تحتانی هواپیما را پیدا کنیم، ما فقط چهار صندلی پیدا کردیم در حالی که این پرواز ۱۷۶ مسافر داشت به اضافه خدمه».