ویروس ولایت - غول گرانی بیداد می کند

بحران تورم و گرانی اکنون به یکی از دغدغه های میلیون ها ایرانی تبدیل شده است.

براین اساس طی چند ماه از بروز ویروس مرگبار کرونا که نه تنها به افت تولید و رکود اقتصادی ضریب زده، بلکه میلیون ها هموطن امان بویژه روزمزد بگیران و اقشار ضربه پذیر را نیز به صف بیکاران و خانه نشینان اضافه نموده است.

به این وضعیت نیز باید به سیاست های مخرب دولت شیخ حسن روحانی در زمینه دست بردن در جیب مردم با انواع و اقسام حیله ها و توطئه ها اشاره نمود تا پازل بحران موجود، قدری ملموس تر گردد.
تازه ترین داده های میدانی سخن از رشد نجومی بهای دلار به سقف ۱۷ هزار و پانصد تومان را دارند. براین اساس شاهد هستیم که پول ملی، حتی با حذف چهار صفر در آینده نزدیک، اکنون به پشیزی ارزش ندارد.

رشد بهای ارزهای خارجی نیز به معنای بالا رفتن تمامی اقلام و نیازمندی های عمومی بویژه در زمینه مواد غذایی، داروئی، مسکن، درمان و ترابری می باشد.
برای نمونه رسانه های حکومتی از افزایش «۲۵ درصدی نان» در بسیاری از مناطق کشور خبرداده اند.
یک گزارش حکومتی (سایت تی نیز ۱ خرداد ۱۳۹۹) در گزارشی از استان مازندران تاکید میکند: «از اول خرداد افزایش قیمت ۲۵درصدی نان به همه نانوایی های استان ابلاغ شد افزود: نانوایی های یارانه ای و نیمه یارانه ای مشمول این افزایش قیمت می شوند. هم اکنون نان بربری ۶۰۰تومانی با ۲۵درصد حدود ۸۰۰تومان بفروش می رسد».

چنین وضعیتی نیز در زمینه های دیگر مانند انرژی و یا مسکن به چشم میخورد. خبرگزاری حکومتی ایسنا نیز از افزایش قیمت تاکسی در بزرگ شهر تهران خبرداده است. در این گزارش از جمله آمده: «مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از افزایش حدود ۲۳ درصدی نرخ کرایه‌ تاکسی‌ها، بعد از عید فطر خبر داد».

وضعیت مسکن و اجاره نشینی نیز در بسیاری از بزرگ شهرهای کشور اکنون بطرز بی سابقه ای روبه وخامت گذاشته است. این بحران در حالی است که میلیون ها ایرانی اجاره نشین بوده و بدلیل عدم توان مالی اکنون ناچار به حاشیه نشینی روی آورده اند.
 پیشتر آخوند دژخیم رئیسی در جنگ میان گرگها اعتراف کرده بود که حداقل «۱۶ میلیون» حاشیه نشین در کشور وجود دارد.
 
دراین راستا یک گزارش حکومتی از کلاهبرداری های کارگزاران رژیم در مسکن مهر خبر داده و می نویسد: «قیمت هر متر مربع واحد مسکن مهر به ۱۵ میلیون تومان رسید. از این فرصت دلالان و سوداگران استفاده کرده و اقدام به خرید و فروش و احتکار واحدها کردند که این موضوع در شهر جدید پردیس بسیار دردسرساز شد به طوری که بعد از گذشت یک سال قیمت واحدهای مسکن مهر در پردیس رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشته و از متری یک میلیون تا ۲ میلیون به متری ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت».

به یقین اوج بلبشو و راه اندازی سیاست غارت مردم را آخوند روحانی در دیماه سال ۹۶ با افزایش سه برابری قیمت بنزین آغاز نمود، امری که در منطق خود با خشم گرسنگان و مردم بجان آمده در ۲۶۰ شهر کشور برعلیه کلیت نظام آخوندی روبرو گردید.