رژیم آخوندی - جنگ گرگها به ارتش و سپاه هم رسید



اگر تا چندی پیش بسیاری به اشتباه براین باور بودند که جنگ گرگها در درون نظام آخوندی تنها به این یا آن باند سیاسی و عقیدتی برسر خوان یغمای ولایت محدود می باشد، اما تازه ترین سخنان یکی از سرکردگان ارتش در دیکتاتوری ولی فقیه، واقعیت های دیگری را در دوران پایانی حکومت به بیرون ساطع کرده است.

در این رابطه معاون هماهنگ کننده ارتش تحت امر خامنه ای در سخنانی به گوشه ای از ابعاد رانت خواری و فساد اقتصادی در میان سپاه پاسداران اعتراف نمود.
وی از جمله تاکید کرده است: «اصلا به صلاح نیرو‌های مسلح نیست که وارد بحث‌های اقتصادی بشوند». (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۳ خرداد ۱۳۹۹)

در پی این سخنان که به مزاج ولی فقیه خوش نیامده است، بلافاصله و بدستور بیت وی از سایت این خبرگزاری حذف گردید، بطوریکه خود به دستمایه طنز و شوخی در میان مردم بویژه در شبکه های اجتماعی نبدیل شده است.
اما ترجمان سخنان سیاری چیزی بجر همان واقعیت که سپاه پاسداران با مجموعه عظیمی از زیر شبکه های مالی، اقتصادی، بانکی و تجاری اکنون به بزرگترین اهرم اقتصادی در کشور تبدیل شده، نمی باشد.
یک گزارش بین المللی پیشتر با اشاره به این زیر مجموعه، از قریب «۸۰۰ شرکت و یا هولدینگ های قلابی» سخن به میان آورده بود که در مهم ترین بخش های اقتصاد کشور مانند راه و ساختمان، بنادر، خطوط تلفن و اینترنت، سد سازی، ماشین سازی، نفت، پتروشیمی، بنادر، مرزهای آبی، هوایی و زمینی، فرودگاه ها، شبکه ای ظیم قاچاق مواد مخدر و کالا، خطوط کشتی رانی، راه آهن، خطوط هوایی، ارز و بیمه فعالیت دارند.

براین اساس شاهد هستیم که این ارگان تحت قیومت مستقیم خامنه ای به موازات برنامه های عظیم موشکی و یا تلاش برای ساخت سلاح اتمی و نیز بسط و گسترش نیروهای نیابتی و تروریستی در کشورهای همسایه و اسلامی، در داخل نیز وظیفه سرکوب و قتل و کشتار مردم را در دستور کار دارد.

همچنین سایت حکومتی رویداد ۲۴ در رابط با تبعات این مصاحبه برای رژیم آخوندی می نویسد: «موضوع وجود دو نهاد نظامی در کشور بارها توسط چهره‌های مختلف مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است. اما این نخستین بار است که یک فرمانده ارشد نظامی درباره آن صحبت می‌کند. جمعی از اصولگرایان انتقادات تندی را متوجه فرمانده ارشد ارتش کردند که تا حدودی روشنگر دلیل حذف ویدئوی مصاحبه از خروجی سایت ایرناست».

واقعیت در دیکتاتوری مذهبی حاکم بر میهن امان آن است که بدلیل نبود چشم انداز برای حاکمیت و وجود اعتراضات گسترده و فشارهای مردمی، اکنون در پروسه سرنگونی ، شیرازه های رژیم در حال از هم گسستن می باشد.
رویارویی ارتش و سپاه که خامنه ای بسیار تلاش کرده تا با مطیع نمودن فرماندهان آن، این دو ارگان را تحت کنترل کامل درآورد، اکنون ترک برداشته است.
رژیم آخوندی تنها حکومتی در جهان است که دارای دو «ارتش» با بافت کاملا متضاد می باشد، امری که اکنون به نارضایتی در میان بسیاری از پرسنل مردمی ارتش در مقابل ابعاد تمامیت خواهی، فساد، سرکوب و قبضه قدرت از سوی سپاه راه برده است.